احداث ۳۷ کتابخانه توسط بنیاد برکت در مناطق محروم

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با ساخت ۳۷ کتابخانه در مناطق محروم کشور به دنبال افزایش سرانه‌ مطالعه و سطح آموزش در این مناطق است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، با توجه به نگاه ویژه‌ رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» به کتاب و کتاب‌خوانی و نیاز جوامع روستایی و کم‌تر برخوردار به افزایش سطح مطالعه و آموزش، و هم‌چنین تأکیدات رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد برکت این ستاد، ساخت کتاب‌خانه و مراکز فرهنگی را در این مناطق در دستور کار خود قرار داده است.

براساس این گزارش، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با هدف برقراری عدالت فرهنگی و آموزشی، ترویج کتاب و کتاب‌خوانی، افزایش سرانه‌ی فضای مطالعه و پاسخ‌گویی به نیاز جوانان در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته، از سال ۱۳۹۳ اهتمام به ساخت و تکمیل ۳۷ باب کتاب‌خانه کرده است. این بنیاد برای این منظور بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده است.

این بنیاد با همکاری نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور، تا به امروز ۱۸ کتاب‌خانه را به بهره‌برداری رسانده و در اختیار مردم شریف این مناطق قرار داده و مابقی را نیز تا پایان سال جاری راه‌اندازی خواهد کرد.

این کتاب‌خانه‌ها در ۱۶ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مازندران، مرکزی و همدان واقع شده‌اند و زیربنای آن‌ها در مجموع بالغ بر ۱۴ هزار متر مربع می‌رسد.

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) علاوه بر ساخت و تکمیل این کتاب‌خانه‌ها، در تجهیز و تأمین کتاب‌ها و وسایل کمک آموزشی مورد نیاز آن‌ها نیز مشارکت دارد.

گفتنی است، در جریان سفر مرداد ماه محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان خراسان جنوبی و با حضور استاندار، نمایندگان شهرستان‌های استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، کتاب‌خانه‌ی عمومی برکتِ «محتاج نهی» شهرستان نهبندان به بهره‌برداری رسید. هم‌زمان با راه‌اندازی این کتاب‌خانه، ۱۰ کتاب‌خانه‌ دیگر برکت نیز در سطح کشور و از جمله در شهرهای چاراویماق، آذرشهر، شاهین‌دژ، دره‌شهر، دهلران، ایوان، چرداول، گرمه، کارون و نی‌ریز افتتاح شد.

این در حالی است که هم‌زمان تعداد زیادی از مراکز فرهنگی برکت ساخته‌‌شده نیز به امکانات کتاب‌خانه و کتاب در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف، توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مجهز شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030234

وب گردی

وب گردی