رفع موانع تجاری‌‌‌‌‌‌‌‌‌سازی محصولات دانش‌‌‌‌‌‌‌بنیان دانشگاه آزاد با اصلاح آیین‌‌‌نامه‌‌‌‌‌ها

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد گفت: طولانی بودن دریافت مجوزها برای تجاری‌‌‌‌‌سازی و صادرات محصولات دانش‌‌‌بنیان دانشگاه آزاد با اصلاح آیین‌‌‌نامه‌‌‌‌‌های جدید برای ارسال این محصولات به خارج از کشور در دست بررسی است. 

بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای این دانشگاه در عرصه نانو گفت: دانشگاه آزاد تا به امروز، دستاوردهای بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شماری را در حوزه نانو‌‌ فناوری کسب کرده و محصولات بسیاری را در این عرصه به تولید رسانده است. امسال هم از 180 محصول نسبت به سال گذشته، 300 محصول در نمایشگاه بین‌‌‌المللی نانو توسط دانشگاه آزاد عرضه شد.

وی تشریح کرد: تا به امروز، رشد کمی مناسبی در تولید محصولات دانش‌‌‌‌‌‌‌‌بنیان در حوزه مرکز تحقیقات نانو در دانشگاه آزاد انجام شده است. بدون تردید، این توسعه کمی همراه با رشد کیفی بوده و فناوری نانو در دانشگاه آزاد به قدری مورد توجه واقع شده که این دانشگاه تقریبا در چهار دوره جشنواره فناوری نانو را برگزار کرده و 16 واحد توانمند در این عرصه داریم که محصولات قابل توجهی در حوزه نانو تولید کردند.

نگاهداری در ادامه درباره تجاری‌‌‌‌‌سازی محصولات نانوی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: باید به سمت بازارسازی و تجاری‌‌‌سازی محصولات دانش‌‌‌‌‌بنیان در حوزه نانو حرکت کنیم و بخشی از این تولیدات در سطح نمونه اولیه است. حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد با صندوق پژوهش و فناوری که ویژه سرمایه‌‌‌گذاری محصولات دانش‌‌‌‌‌بنیان شکل گرفته؛ ماموریتش شناسایی محصولات دانش‌‌‌بنیان در حوزه‌‌‌‌های مختلف است تا این محصولات را در مسیر تجاری شدن قرار دهد.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد درباره مشکلات پیش‌‌‌‌‌‌‌رو در صادرات محصولات دانش‌‌‌‌بنیان به دیگر کشورها خاطرنشان کرد: طولانی بودن دریافت مجوزها برای تجاری‌‌‌‌‌سازی و صادرات محصولات دانش‌‌‌بنیان از مشکلات پبش روی ما بوده که برای رفع این مشکلات، تفویض اختیار واحدها با اصلاح آیین‌‌‌نامه‌‌‌‌‌های جدید برای توسعه تجاری‌‌‌سازی و صادرات محصولات دانش‌‌‌بنیان در دست بررسی است.

وی در پایان تاکید کرد: راه‌‌‌‌‌‌اندازی ارائه آیین‌‌‌‌‌‌نامه کمیسیون معاملات پژوهشی به صورت اختصاصی که به تصویب هیئت رئیسه رسیده و راه‌‌‌‌اندازی مراکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی به عنوان هویت اداری مستقل برای عقد قرارداد با مراکز بیرونی از جمله برنامه‌‌‌های ما برای رفع موانع تجاری‌‌‌سازی محصولات دانش‌‌‌بنیان دانشگاه آزاد در عرصه بین‌‌‌الملل است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030239

وب گردی

وب گردی