کانون فرهنگی تقریب بین‌ مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی سنندج آغاز به ‌کار کرد

نخستین دفتر کانون فرهنگی تقریب بین مذاهب اسلامی شهری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نخستین دفتر کانون فرهنگی تقریب بین مذاهب اسلامی شهری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید حامد علم الهدی معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی راه‌اندازی شد.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی در این مراسم گفت: تشکیل امت واحده یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است که با وحدت و یکپارچگی در جامعه محقق می‌شود.

وی به اهمیت تفکر تقریبی اشاره کرد و افزود: مسئله تفکر تقریبی مخصوص یک نهاد خاص نیست و حوزه تقریب مذاهب باید دردانشگاه‌ها تبلیغ شود.

در ادامه مولوی اسحاق مدنی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور اهل سنت به اهمیت وجود وحدت برای حفظ اسلام ناب محمدی اشاره کرد و گفت: وحدت بین شیعه و سنی می‌تواند اختلافات جزئی را که در مسائل فقهی وجود دارد حل کند.

آیت الله سیدمحمدحسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان هم در این مراسم گفت: تقریب مذاهب در محیط دانشگاه معنای وسیع‌تری پیدا می‌کند، چرا که در دانشگاه‌های کردستان شیعه و سنی با وحدت و برادری در کنار هم مشغول ادامه تحصیل هستند که این معنای واقعی تقریب مذاهب است.

آیت الله شاهرودی از آغاز به کار این دفتر ابراز خرسندی کرد و گفت: همه ما باید برای تحقق وحدت عملی تلاش کنیم و این امر با هم‌نشینی و هم‌اندیشی علما و دانشگاهیان میسر خواهد بود.

ماموستا فایق رستمی یکی از نمایندگان مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری هم گفت: نقطه مشترک تمامی مسلمانان جهان قرآن کریم است و با تکیه بر کتاب آسمانی می‌توانیم وحدت را در بین مسلمانان حفظ کنیم.

در ادامه این مراسم دکتر شیخ احمدی به عنوان رئیس کانون تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی سنندج انتخاب شد.

این کانون با هدف اشاعه تقریب مذاهب، توسعه رشته‌های مرتبط با حوزه تقریب مذاهب، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای اساتید، دانشجویان، دانش آموزان و معلمان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1030244

وب گردی

وب گردی