ساخت دستگاه پوشش‌های نانو ساختار توسط یک شرکت نانویی

مدیر بازرگانی یک شرکت نانویی از ساخت دستگاه پوشش‌های نانو ساختار در کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون اکثر تولیدات به کشورهای عراق، سوریه ، ترکیه و افغانستان صادر می‌شود.

علی صالحی مدیر بازرگانی یک شرکت نانویی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز با اشاره به تولید دستگاه پوشش‌های نانو ساختار در کشور اظهار کرد: دستگاه پوشش‌های نانو ساختار بر روی محصولات شیرآلات بهداشتی، یراق آلات، محصولات متنوع حوزه ساختمانی و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع محصول تولیدی این دستگاه در برابر خوردگی و سایش مقاومت بالایی دارد به گونه‌ای که ضخامت پایین آن در حدود 300 نانومتر است.

وی تصریح کرد: دستگاه در دو نوع مختلف پوشش دکوراتیو روی سرامیک و یراق‌آلات و کاربردهای صنعتی از جمله ابزارآلات و مته و فلزها کاربرد دارد.

مدیر بازرگانی شرکت یار نیکان صالح با اشاره به اینکه این دستگاه در صنایع مختلف داخلی عرضه شده است، اظهار کرد: شرکت‌های لوازم خانگی، شرکت‌های ساختمانی عمده مشتری محصولات ما هستند.

وی ادامه داد: نمونه خارجی این دستگاه حدود 50 درصد از ساخت داخلی گران‌تر است. نمونه خارجی حدود 125 هزار دلار و در داخل کشور با قیمت 80 هزار دلار تامین می‌شود. تجهیزات خارجی که از خارج وارد می‌شود، پشتیبانی فنی و خدمات را ندارد در حالی‌که ما تمام خدمات را در اختیار شرکت‌های مصرف‌کننده قرار می‌دهیم.

صالحی با بیان اینکه برخی از قطعات مورد نیاز این دستگاه از خارج تامین می‌شود، اظهار کرد: با وجود اینکه سازندگان ما توان ساخت تمام قطعات را دارند اما به دلیل قیمت بالا تولید آنها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست به همین خاطر از خارج وارد می‌کنیم.

وی افزود: سالانه حدود 15 دستگاه تولید می‌شود و ما از توانایی تیراژ بالا برای تولید این محصولات برخورداریم. مشکل اصلی ما در حوزه خرید تجهیزات و مواد اولیه از خارج بیشتر نقل و انتقال پول و تامین کالا است و افزایش قیمت‌ها به دلیل نرخ دلار برای ما آزار دهنده است.

مدیر بازرگانی شرکت یار نیکان صالح تأکید کرد: هم اکنون تولیدات ما به کشورهای عراق، افغانستان، سوریه و ترکیه صادرات می‌شود.

صالحی تأکید کرد: این شرکت در جهت خودکفائی کشور فعالیت خود را در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات دقیق مورد نیاز تولید قطعات میکروالکترونیک و ادوات نانومتری سامان داده و در این راستا ارتباط نزدیکی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و صنعتی کشور برقرار کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030245

وب گردی

وب گردی