شهرداری ملزم  به ایجاد بخش دفاع مقدس در باغ موزه شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری را به ایجاد بخش دفاع مقدس در باغ موزه ملزم کردند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر پایتخت یک فوریت طرح الزام شهردای تهران به ایجاد بخش دفاع مقدس در باغ موزه مورد بررسی قرار گرفت که با موافقت ۱۰ نفر از اعضای شورای شهر و مخالفت ۵ نفر دیگر به تصویب رسید.

در ابتدا احمد مسجدجامعی توضیحاتی درباره یک فوریت این طرح ارائه کرد که با موافق و مخالفانی همراه بود.

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در این باره گفت: من با اصل ایجاد موزه نقش تهران در دفاع مقدس موافق هستم اما با ایجاد آن در اراضی عباس آباد مخالفت می کنم، زیرا بارگذاری در این اراضی از مرز طرح جامع عبور کرده است.

وی ادامه داد: اکنون با مجموعه بارگذاری های متخلفانه که برخی از نهادها و وزارتخانه های دولتی در طول سال های گذشته انجام داده اند، مشکلات جدی در این اراضی ایجاد شده است و اگر قرار باشد بارگذاری جدیدی داشته باشیم، مشکلات دوچندان می شود، از این رو موافق با یک فوریت هستم به شرط اینکه در اراضی عباس آباد نباشد.

سیدحسن رسولی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در موافقت با این یک فوریت گفت: یک فوریت این طرح در هفته دفاع مقدس امضا شد. علت یک فوریت این بوده و هست که باید به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت خاطرات دفاع مقدس، شهدا، به ویژه زنان و کودکان، شورای شهر تهران اقدامی انجام دهد.

وی ادامه داد: به لحاظ محتوایی نیز در این طرح فضای موزه دفاع مقدس مورد توجه قرار گرفته است و قرار نیست بارگذاری جدیدی صورت گیرد. غالب کاربری اراضی عباس آباد فرهنگی است و با این طرح منافاتی ندارد، از این رو پیشنهاد می کنم به یک فوریت آن رأی داده شود.

محسن هاشمی نیز در پایان گفت: لطفا یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی در این موزه فراموش نشود.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1030260

وب گردی

وب گردی