جراحی شیرخوار سه ماهه‌/ نوزادبه  «سندرم ژنتیکی Apert» مبتلا بود

شیرخوار سه ماهه‌ای که به «سندرم ژنتیکی Apert» مبتلا بود در بیماستان بقیة الله (عج) به روش اندوسکوپی تحت جراحی قرار گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، برای اولین بار در سطح بیمارستان‌های نیروهای مسلح سوچورکتومی اندوسکوپیک در شیرخوار 3 ماهه انجام شد.

شیـرخوار سه ماهه‌ای که به سندرم ژنتیکی Apert مبتلا بود در بیمارستان بقیه الله (عج) به روش اندوسکوپی تحت جراحی سوچورکتومی قرار گرفت.

شیـرخوار سه ماهه‌ای که به سندرم ژنتیکی Apert مبتلا بود در بیمارستان بقیه الله (عج) به روش اندوسکوپی تحت جراحی سوچورکتومی قرار گرفت

اختلال craniosynostosis bicoronal به عنوان یک اختلال ژنتیکی بسیار نادر شناخته می‌شود که در آن بیمار به دلیل بسته شدن زودتر از موعد درزهای جمجمه دچار توقف در رشد جمجمه، مغز، صورت و سایر ناهنجاری‌هایی مانند چسبندگی انگشتان، بدشکلی دست و پا و صورت و جمجمه می‌شود.

موسی رضا انبارلویی فوق تخصص جراحی مغزواعصاب اطفال در بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) برای نخستین بار در بین مراکز درمانی نیروهای مسلح سطح کشور توانست در این جراحی سنگین، درزهای بای کرونال شیرخوار را به روش اندوسکوپی باز نماید تا رشد مغز و جمجمه بصورت طبیعی صورت گیرد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1030266

وب گردی

وب گردی