سرنخ‌هایی از عامل حمله موشکی به نفتکش ایرانی داریم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه سرنخ‌های عامل حمله موشکی به نفتکش ایرانی را داریم، گفت: اینکه کشوری فکر کند می‌تواند در منطقه ناامنی ایجاد کند و پاسخ دریافت نکند اشتباهی محض خواهد بود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری مشترک با عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت: آقای نخست وزیر درباره امنیت منطقه حساس خلیج فارس نکاتی داشتند که ما نیز آن را تایید می‌کنیم. نخست‌وزیر تاکید داشتند که کلید حل و فصل مشکلات منطقه پایان یافتن جنگ یمن، آتش‌بس فوری و کمک به مردم این کشور است. این موضوع آغاز بسیار خوبی می‌تواند برای صلح در منطقه باشد.

روحانی ادامه داد: دو کشور بر این موضوع تاکید داریم که مسائل منطقه راه‌حل سیاسی داشته و باید از طریق گفتگو میان کشورها مسائل موجود به حل و فصل نهایی برسد.

وی تصریح کرد: در این دیدار ما خطراتی که رژیم صهیونیستی که برای امنیت منطقه دارد را برای مقامات پاکستانی توضیح دادیم.

رئیس قوه مجریه افزود: ما به عمران خان تاکید داشتیم که هرگونه حسن نیت از طرف مقابل، حسن نیت ما را نیز دربرداشته و هر عمل طیبی نیز جواب شایسته متقابلی خواهد داشت.

روحانی با اشاره به تحریم‌های آمریکا بیان کرد: با آقای عمران خان همچنین راجع به مسئله تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران بحث کردیم و این تحریم‌ها را مصداق تروریسم اقتصادی دانستیم.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع که چگونه برجام می‌تواند به روال سابق بازگشته و این توافق مهم عملیاتی شود، موضوع دیگر بحث ما بود و دو طرف قبول داشتیم که بازگشت آمریکا به برجام و لغو تمامی تحریم‌ها نقطه کلیدی وراه‌حل اساسی حل بحران کنونی است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: من از آقای نخست وزیر به خاطر سفر به ایران تشکر می‌کنم. مباحثی که امروز درباره آن گفتگو کردیم، مباحث بسیار مهمی برای منطقه و روابط جهانی است.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: به عمران‌خان گفتیم که ایشان حسن نیت خوبی برای ایجاد ثبات در منطقه داشته و به همین رو از ایشان به خاطر تلاششان در حوزه صلح و ثبات منطقه تشکر می‌کنیم. ایران با رویی گشاده همچنان گذشته با این تلاش‌ها همکاری خواهد کرد.

رئیس‌جمهور گفت: سرنخ‌های عامل حمله موشکی به نفتکش ایرانی را داریم که برای نخست وزیر پاکستان بیان و اعلام کردیم تحقیقات‌مان تا رسیدن به نتیجه نهایی و روشن شدن مسئله ادامه دارد.

وی همچنین تاکید کرد: ما با آقای نخست وزیر نگرانی خود را درباره حوادث مربوط به نفتکش‌ها به ویژه حادثه مرتبط با نفتکش ایرانی در دریای سرخ در روز جمعه بیان کردیم.

رئیس‌جمهور گفت: اینکه کشوری فکر کند می‌تواند در منطقه ناامنی ایجاد کند و پاسخ دریافت نکند اشتباهی محض خواهد بود.

کد خبر: 1030267

وب گردی

وب گردی