برنامه ورزشی برای  یک میلیون و 500 هزار  روستانشین اجرا می شود

وزیر ورزش و جوانان گفت: برنامه ورزش روستائیان تحت عنوان جام خوشه چین با پوشش ۱.۵ میلیون نفری برای رقابت رشته‌های محلی و بومی شروع شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان صبح امروز در همایش پیاده‌روی به مناسبت شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت ضمن بیان این مطلب افزود: باور جدی داریم که اگر در مسیر توسعه اجتماعی و انسانی، سرمایه‌گذاری برای سلامت جسم و روح مردم انجام می‌شود یک چندم سرمایه‌گذاری برای درمان آنها خواهد بود‌.

سلطانی فر تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با اقدامات گسترده در حوزه ورزش بتوانیم جامعه‌ای بانشاط و سالم داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در توسعه ورزش همگانی سه برنامه را دنبال کردیم. برنامه ورزش تابستانه در همه شهرستان‌ها که شامل مراسم پیاده‌روی، کوهنوردی، ورزش‌های محلی و بومی بود که پوشش ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفری داشت.

وی ادامه داد: برنامه ورزش روستاییان تحت عنوان جام خوشه چین با پوشش ۱.۵ میلیون نفری که برای رقابت رشته‌های محلی و بومی شروع شده است و تا دهه فجر نتایج آن مشخص می‌شود. همچنین برنامه المپیک استعدادهای برتر برای سنین ۱۰ تا ۱۵ سال با هدف گسترش ورزش همگانی و استعدادیابی دو سال است که انجام می‌شود.

گفتنی است، همایش پیاده‌روی به مناسبت شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت صبح امروز با حضور وزرای بهداشت و ورزش و شهردار تهران و مدیر کل دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030314

وب گردی

وب گردی