استارت‌آپ‌های مبتنی بر فناوری‌های مالی توسعه می‌یابد

با امضای یک تفاهم نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بانک رفاه کارگران، استارت‌آپ های مبتنی بر فناوری‌ها و کسب و کارهای اینترنتی حوزه مالی تقویت می شوند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در راستای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نمایندگی حسین اسفندیاری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری و بانک رفاه کارگران به نمایندگی محمد علی سهمانی منعقد شد.

این تفاهمنامه با هدف به‌کارگیری ظرفیت‌های طرفین برای رشد سرمایه‌گذاری و توسعه محصولات و خدمات دانش بنیان و فناورانه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به امضا رسید.

در این تفاهم‌نامه آمده است: «همکاری برای تامین مالی و سرمایه‌گذاری طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان و راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و پژوهش و فناوری»، «همکاری برای استفاده از خدمات و محصولات شرکت‌های دانش بنیان و ستادهای توسعه فناوری در حوزه‌های کاری مرتبط با طرفین تفاهم‌نامه از جمله فناوری‌های مالی(فین ‌تک)، فناوری اطلاعات، بلاکچین، فناوری‌های پیشرفته در حوزه سلامت» از جمله تعهداتی است که طرفین پس از امضای این تفاهم‌نامه، ملزم به اجرای آن هستند.

همچنین، «پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به ویژه در بخش‌های سلامت و فناوری‌های مالی از منابع صندوق توسعه ملی، بانک یا سایر منابع بر اساس ضوابط جاری بانک» و «همکاری در راستای ایجاد مرکز شتاب‌دهی نوآوری» از دیگر تعهدات طرفین امضای تفاهم‌نامه است.

در این تفاهم‌نامه آمده است که طرفین باید زمینه همکاری برای برگزاری رویدادهای نوآورانه مشترک( از جمله استارتاپ ویکند و...) را فراهم و از ظرفیت‌های متقابل پژوهش‌های کاربردی در زمینه ایجاد و تقویت استارت‌آپ‌ها با تاکید بر فناوری‌های مالی و طراحی مدل کسب و کار اینترنتی در حوزه‌های مالی و سلامت موجود در دستگاه خود استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030315

وب گردی

وب گردی