پلیس از خروج 550 زائربدون  مدرک معتبر جلوگیری کرد

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از بازگرداندن نزدیک به 550 نفر از زائران بدون مدرک معتبر از مسیرهای منتهی به مرزهای عراق خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به تلاش شبانه‌روزی مجموعه کارکنان پلیس پیشگیری ناجا برای تامین امنیت و ایمنی زائران اربعین حسینی(ع) گفت: مهم‌ترین ماموریت پلیس پیشگیری ناجا در طول راهپیمایی اربعین حسینی کنترل لایه به لایه جمعیت است با این مفهوم که کارکنان آموزش دیده این پلیس تخصصی در سطوح مختلف و در نقاط واقع در مسیر حرکت زائران لایه‌های متعددی را ایجاد و در مواقع لزوم به صورت تدریجی و در آرامش کامل تدابیرابلاغی از سوی قرارگاه مرکزی اربعین ناجا را اجرایی می‌کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: با توجه به چنین ویژگی‌های خاصی که در این ماموریت وجود دارد، تنها مجموعه پلیس پیشگیری در نیروی انتظامی است که توان انجام چنین وظیفه‌ای را داراست لذا به لطف پرودگار متعال و همکاری اقشار مختلف تا کنون نیز در انجام این ماموریت توفیق داشته و به نحوی شایسته از عهده این وظیفه سنگین و حساس بر‌آمده‌ایم.

سردار شرفی افزود: در بحث جلوگیری از خروج اشخاصی که دارای روادید، اوراق شناسایی و گذرنامه معتبر نیستند، یگان‌های بسیاری از نیروی انتظامی در انجام این ماموریت مشارکت دارند که تلاش و توفیق آنان در اجرای این طرح، شایسته تقدیر است، لیکن این تنها مجموعه پلیس پیشگیری است که بررسی مدارک و روادید زائران عزیز را نه در یک منطقه محدود و متمرکز، بلکه در یک سطح وسیع و در تمام گستره تردد زوار انجام داده و به همین دلیل این اقدام منحصر به فرد و شایان توجه است.

وی ادامه داد: مجموعه پلیس پیشگیری ناجا در همین راستا و تا امروز در مجموعه استان‌ها و محورهای واقع شده در مسیر تردد زائران از عبور نزدیک به 550 نفر از مسافران بدون مدارک معتبر جلوگیری کرده است که 146 نفر از آنان را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

فرمانده قرارگاه ابوذر اربعین حسینی(ع) اتخاذ تدابیر دقیق و برنامه‌ریزی شده، استقرار ایستگاه‌های بازرسی متعدد و با پوشش سراسری و تحت کنترل قرار دادن مسیرهای فرعی، حضور نیروهای آموزش دیده و توجیه شده، تلاش شبانه روزی و حضور مستقیم هیئت رئیسه و معاونان ستادی پلیس پیشگیری در منطقه را از جمله علت های موفقیت این پلیس در امر کنترل و بازگرداندن افراد فاقد مدارک قانونی و معتبر ارزیابی نمود.

وی از زائران اباعبداله الحسین(ع) خواست همکاری کامل با خدمتگزاران خودشان در نیروی انتظامی داشته باشند و به توصیه‌های پلیس توجه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030337

وب گردی

وب گردی