تحصیل 183 هزار دانش‌آموز عشایری در 6080 مدرسه

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر از تحصیل 183 هزار دانش‌آموز عشایری در 6080 مدرسه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدرضا سیفی مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر درباره تعداد مدارس عشایری گفت: در حال حاضر ۶۰۸۰ مدرسه عشایری شامل ۵۱۹۳ دبستان، ۶۱۷ مدرسه متوسطه اول و ۲۷۰ مدرسه متوسطه دوم داریم که دانش‌آموزان در ۴۰۵ مدرسه‌ پسرانه، ۳۴۰ مدرسه دخترانه و ۵۳۳۵ مدرسه مختلط تحصیل می‌کنند.

وی به تعداد دانش‌آموزان عشایری اشاره کرد و افزود: ۱۸۲ هزار و ۷۵۸ دانش‌آموز عشایری شامل ۹۶ هزار و ۷۱۹ پسر و 86 هزار و 39 دختر در مدارس عشایری تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۱۳۰ هزار و ۸۰۱ نفر در دوره ابتدایی، ۳۶ هزار و ۴۴۲ نفر در دوره متوسطه اول و ۱۵ هزار و ۵۱۵ نفر در دوره متوسطه دوم درس می‌خوانند.

در حال حاضر ۶۰۸۰ مدرسه عشایری شامل ۵۱۹۳ دبستان، ۶۱۷ مدرسه متوسطه اول و ۲۷۰ مدرسه متوسطه دوم داریم که دانش‌آموزان در ۴۰۵ مدرسه‌ پسرانه، ۳۴۰ مدرسه دخترانه و ۵۳۳۵ مدرسه مختلط تحصیل می‌کنند

توجه به دانش‌آموزان عشایری در سند تحول آموزش و پرورش

سیفی با اشاره به توجه به دانش آموزان عشایری در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: در راهکار 3ـ5 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر توانمندسازی دانش‌آموزان ساکن در مناطق محروم و روستاها، حاشیه شهرها و عشایر کوچ نشین و همچنین مناطق دو زبانه با نیازهای ویژه با تأکید بر ایجاد فرصت‌های آموزشی متنوع و با کیفیت تأکید شده است.

وی اضافه کرد: در راهکار ۵ـ۵ سند تحول بر اختصاص حداقل ۱۰ درصد و حداکثر ۲۰ درصد از برنامه‌های آموزشی به معرفی حرفه‌ها، هنرها، جغرافیا، آیین و رسوم و شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان‌ها به ویژه مناطق روستایی و عشایری با رعایت استانداردهای ارتقای ۳۹ کیفیت و تقویت هویت اسلامی ـ ایرانی دانش‌آموزان در چارچوب ایجاد کارآمدی و تقویت هویت ملی تأکید شده است.

پوشش 70 درصدی نوآموزان پیش‌دبستانی عشایر

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر به اجرای دوره پیش‌دبستانی رایگان و دوره آمادگی دو زبانی در مناطق عشایری اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد نوآموزان پیش‌دبستانی از سال ۱۳۹۴ تحت پوشش قرار گرفتند که ۴۰ درصد آنان یعنی 8230 نوآموز، دختر بودند.

سیفی به رشد ۱۱ درصدی مدارس شبانه‌روزی اشاره کرد وگفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تعداد مدارس شبانه‌روزی ۱۱ درصد رشد داشته است و در حال حاضر ۲۲۸ مدرسه شبانه‌روزی میزبان ۲۱ هزار و 157 دانش‌آموز عشایری است؛ همچنین در حال حاضر ۶۰ درصد معلمان عشایری با مدرک تحصیلی لیسانس شاغل هستند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1030340

وب گردی

وب گردی