دستیابی دانشگاه آزاد اسلامی به تولید بذر هیبرید گام بزرگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است

سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تولید بذر هیبرید گام بزرگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصادی کشور است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد اصفهان، سیدمحمدجواد صدری مهر سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مهدی پندار معاون بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف و دکتر پیام نجفی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از اقدامات اجرایی راه اندازی کارخانه تولید بذر هیبرید دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بازدید و در جلسه ای مشترک در خصوص همکاری های دو جانبه در جهت تولید بذر هیبرید صیفی جات بحث و گفت وگو کردند.

صدری مهر سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی به دانش تولید بذر هیبرید دست پیدا کرده و این دانش نه تنها کشور را از واردات بی نیاز می کند و گام بزرگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می رود، بلکه صادرات این محصول سبب درآمدزایی و رشد اقتصادی کشور نیز می شود.

وی افزود: دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شخصاً از ابتدای کار، این طرح را پیگیری و از تمام توان دانشگاه آزاد اسلامی در جهت پیشبرد اهداف و تأمین نیازهای این طرح ملی استفاده می کنند. ما نیز به منظور گسترش آن در صدد تعامل با سازمان های مهم کشوری از جمله سازمان اوقاف هستیم.

سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر رفع مشکلات جوانان فناور خاطر نشان کرد: ملی شدن این طرح و حمایت همه جانبه از اجرای آن، تا رسیدن به نتایج ملموس در واقع نوعی حمایت قاطع از طرح های دانش بنیان و فرامین مقام معظم رهبری در توجه به نسل جوان پژوهشگر و فناور است.

صدری مهر تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح تا کنون در 5 نقطه از کشور اقدامات اجرایی مهمی صورت گرفته و تجاری سازی و گسترش این طرح نه تنها جایگاه اقتصادی ایران را به عنوان یکی از قدرت‌های منطقه ارتقاء می دهد، بلکه مسیر درستی را برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم می سازد تا در بسترهای جدید علمی در راه استقلال کشور گام بردارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030341

وب گردی

وب گردی