افزایش 40 درصدی جذب دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از افزایش 40 درصدی جذب دانشجویان غیرایرانی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد.

سید علی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه گفت: امسال نزدیک به 300 نفر دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی جذب شده اند که اکثرا در رشته‌های پرستاری و مامایی هستند. البته در همه رشته ها جذب داشته ایم اما این دانشجویان بیشتر تمایل داشته اند در رشته‌های پرستاری و مامایی ثبت نام کنند.

او با بیان اینکه دانشجویان خارجی جذب شده بیشتر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده اند اضافه کرد: امسال در مقطع دکتری نیز مجوز جذب دانشجوی خارجی را اخذ و در رشته‌های دکتری حرفه‌ای، دندانپزشکی و داروسازی دانشجوی خارجی جذب کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با اشاره به اینکه دانشجویان خارجی جذب شده به این واحد دانشگاهی بیشتر عراقی و افغانستانی هستند اظهار کرد: امسال داوطلب خارجی زیاد داشتیم اما ظرفیت دانشگاه توسط دانشجویان سنجش پر شد و بسیاری از داوطلبان خارجی پشت در ماندند.

او گفت: امسال نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش جذب داشتیم و تعداد زیادی هم آماده جذب هستند اما فعلا در حال آماده کردن ظرفیت برای جذب بیشتر هستیم.

ابطحی اضافه کرد: سکانداران دانشگاه آزاد اسلامی با بینشی وسیع، سعی در ارتقاء حوزه سلامت کشورهای منطقه دارند چون لازمه کنترل بیماری‌ها و ارتقاء سلامت، حرکتی جمعی و نتیجه آن بر همه کشورها تاثیرگذار است.

او اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با امکانات مناسب علوم پایه و استادان مجرب آمادگی دارد تا نسبت به تربیت دانشجویان کشورهای همسایه با هدف ارتقاء حوزه سلامت در منطقه نقش خود را ایفا کند. دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران همچنین با برخورداری از 8 دانشکده، استادان مجرب و نامور، آزمایشگاه‌های متعدد و مراکز بالینی شرایط مساعدی را برای آموزش دانشجویان غیرایرانی فراهم کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در بخش دیگری از سخنان خود درباره رشته‌های دامپزشکی گفت: برنامه‌ریزی و اداره امور رشته‌های دامپزشکی به معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واگذار شده است و این به معنای تلفیق رشته‌ها نیست و تنها برنامه ریزی‌ها در حوزه دامپزشکی به معاونت علوم پزشکی واگذار شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030396

وب گردی

وب گردی