افزایش 50 درصدی جذب دانشجو در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان/ 7 مدرسه سما به مجموعه مدارس استان اضافه شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان از افزایش 50 درصدی جذب دانشجو در رشته‌های بدون آزمون در واحدهای دانشگاهی استان خبر داد.

سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جذب دانشجو در رشته‌های بدون آزمون گفت: امسال نسبت به سال گذشته در رشته‌های بدون آزمون 50 درصد افزایش جذب دانشجو داشتیم. پارسال 6 هزار دانشجو ثبت نام کردند و این تعداد امسال به بالای 9 هزار نفر رسیده است.

وی تشریح کرد: پیش بینی می‌کنم روند افزایش جذب دانشجو در کل استان بیشتر شده و در نیم ترم بهمن افزایش 100 درصدی داشته باشیم.

میر در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای افزایش جذب دانشجو داشتید گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان زیرساخت‌های بی نظیری دارد که این قابلیت‌ها را به دانشجویان معرفی کرده و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان برای افزایش جذب دانشجو در 20 شهر ساختمان آموزشی احداث کردیم.

او ادامه داد: طرح آمایش رشته‌ای را در واحدهای استان دنبال کردیم. بر همین مبنا مجوز جابه جایی رشته ها را نیز به دست آوردیم. با این اوصاف رشته‌هایی که در برخی از شهرها متقاضی نداشت را در شهرهایی ارائه کردیم که تعداد داوطلبان آنها زیاد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مجوز برخی از رشته‌های جدید را از سازمان مرکزی اخذ کردیم گفت: گسترش مکانی و فضای آموزشی را در دستور کار قرار دادیم و برای اولین بار بعد از 40 سال در برخی از شهرها دانشگاه ایجاد شده که این سیاست نیز روز به روز در حال گسترش است.

او اضافه کرد: درصددیم تا برای جذب دانشجو در واحدهای مختلف، متناسب با اقتضائات استان اقداماتی را انجام داده و با توجه به بافت اجتماعی، سنتی، قبیله‌ای و طایفه‌ای تسنن و تشیع شرایط جذب دانشجوی بیشتر در رشته‌های بدون آزمون را فراهم کنیم.

میر با بیان این که جایگاه اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی را نسبت به گذشته تغییر دادیم ادامه داد: تعامل خود با مردم را افزایش دادیم که این تعامل و با مردم بودن از چند جهت بود؛ به طور مثال در هنگام وقوع سیل در کنار مردم و پس از آن نیز در شرایط بد اقتصادی همراه آن‌ها بودیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان اضافه کرد: همایش‌های اجتماعی و فرهنگی با نگاه تقریب مذاهب در واحدهای مختلف استان برگزار کردیم به این ترتیب، دانشگاه از حالت جزیره‌ای صرف که فقط آموزشی بود خارج و تبدیل به یک دانشگاه مردم نهاد شد.

او با بیان این که جذب دانشجو در رشته‌های بدون آزمون بیشتر در رشته‌های کاردانی و کارشناسی است ادامه داد: این رشته‌ها توسط شورای گسترش دانشگاه به استان داده شد و تدبیر مرکز آزمون و شورای گسترش نیز مبنی بر واگذاری برخی از رشته‌ها و نحوه جذب نیز در افزایش دانشجو تاثیرگذار بود.

میر متذکر شد: رشته‌های حسابداری، آموزش ابتدایی، حقوق و معماری همچنین رشته‌های مهارتی بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است. در رشته‌های ارشد و دکتری هم در واحدهای مختلف استان رشد خوبی داشتیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در پایان تصریح کرد: در حوزه مدارس سما و آموزشکده‌ها نیز رشد چشمگیری داشتیم. سال گذشته، 17 مدرسه سما در استان داشتیم که امسال 7 مدرسه به این مدارس اضافه شده است. آمار دانش آموزی‌ ما نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030404

وب گردی

وب گردی