واحد آستارا دهکده توریستی تفریحی  ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند/ توسعه صنعت گردشگری اولویت دانشگاه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ,آستارا گفت: با توجه به موقعیت توریستی شهر آستارا، روزانه حدود هزار نفر به عنوان توریست سلامت و فرهنگی از سایر کشورها وارد این شهر می شوند که طرح دهکده توریستی تفریحی، قابلیت اجرایی مناسبی در این منطقه خواهد داشت.

اورنگ استقامت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از مأموریت این واحد دانشگاهی در طرح پایش خبر داد و گفت: بیشترین فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا در حوزه کشاورزی است. در حال حاضر، یک زمین کشاورزی 26 هکتاری در 5 کیلومتری آستارا وجود دارد و برنامه هایی برای این زمین کشاورزی در نظر گرفته شده که می توان به طرح دهکده توریستی_تفریحی سلامت و طرح بوم گردی دانشگاه اشاره کرد. اقدامات اولیه اجرای این طرح انجام شده و پیش بینی می شود در صورت اجرا منجر به اشتغال زایی برای دانشجویان این واحد دانشگاهی شود.

وی افزود: بدون تردید، طرح دهکده توریستی تفریحی سلامت و طرح بوم گردی واحد آستارا، نقش موثری در بهبود وضعیت اشتغال دانشجویان این واحد دانشگاهی خواهد داشت. با توجه به موقعیت توریستی شهر آستارا، روزانه حدود هزار نفر به عنوان توریست سلامت و فرهنگی از سایر کشورها وارد این شهر می شوند که با بهره همندی از ظرفیت های موجود؛ این طرح قابلیت اجرایی مناسبی در منطقه توریستی و گردشگری آستارا دارد.

استقامت از افزایش نسبی تعداد دانشجویان در واحد آستارا خبر داد و گفت: روند پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی آستارا نسبت به سال های گذشته در وضعیت مناسبی قرار دارد. تعداد دانشجویان جذب شده در این واحد دانشگاهی، سال گذشته نزدیک به 410 نفر بوده و امسال هم با کمی تفاوت افزایش دانشجو داشتیم. به طور کلی در این واحد دانشگاهی شاهد افزایش نسبی تعداد دانشجویان نسبت به سال گذشته هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا یادآور شد: بیشتر رشته های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی آستارا، رشته های علوم انسانی است و دانشجویانی که در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد تحصیل می کنند، کارمند هستند. در حال حاضر، واحد دانشگاهی ما نزدیک به 20 هزار دانشجو در زمینه رشته های علوم انسانی تربیت کرده که وارد بازار کار شده اند.

وی ادامه داد: واحد آستارا رشته های فنی و کشاورزی هم دارد که تعداد دانشجویان درحال تحصیل در این رشته ها اندک است. از رشته های علوم انسانی هم در این واحد دانشگاهی می توان به رشته های حسابداری، مدیریت، بازرگانی، جغرافیای شهری و روستایی اشاره کرد.

استقامت درباره فعالیت واحد آستارا در زمینه ارتباط با صنعت اظهار کرد: در حال حاضر، بیشترین تمرکز ما در زمینه گردشگری بوده و با توجه به ورود سالانه 5 میلیون گردشگر به آستارا؛ در صورت انجام اقدامات مناسب می توانیم شاهد نتایج خوبی در این زمینه باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آستارا درباره روند تأمین درآمد های غیر شهریه ای دانشگاه از طریق انجام فعالیت های کشاورزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، بیشترین فعالیت و درآمد واحد دانشگاهی آستارا از طریق کشاورزی است. علاوه بر فعالیت در این حوزه؛ در زمینه پرورش دام هم فعالیت هایی داریم که کلیه این امور منجر به افزایش درآمدهای غیر شهریه ای شده است.

استقامت درباره وضعیت نامناسب رشته های علوم پایه در واحد آستارا، اظهار کرد: رشته مهندسی شیمی از بهترین رشته های واحد دانشگاهی آستارا بوده اما متأسفانه، علی رغم ارائه مناسب این رشته برای جذب دانشجو، موفقیت چندانی صورت نگرفته است. بیشترین فعالیت واحد آستارا در حوزه رشته های مدیریت و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بوده که تعداد قابل توجهی دانشجو در این رشته ها تحصیل می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030417

وب گردی

وب گردی