احداث کارخانه بذر هیبریدی در واحد شهر مجلسی با همکاری سازمان اوقاف/ ایجاد سراهای نوآوری با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی از همکاری سازمان اوقاف با واحد خوراسگان برای تولید بذر هیبریدی خبر داد.

سیدمحمدجواد صدری سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تاسیس صندوق پژوهش و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: صندوق پژوهش و فناوری در این دانشگاه برای حمایت از طرح‌های فن آورانه دانشگاه و در تعامل با صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری خواهد بود.

شروع به کار صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه با 200 میلیارد سرمایه

او ادامه داد: صندوق دانشگاه آزاد اسلامی کانال ارتباطی دانشگاه با صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری است که با سرمایه 2000 میلیارد ریال ثبت شده و در حال طی کردن مراحل نهایی اخذ مجوزهای فعالیت خود است. از انتهای پاییز این صندوق راه اندازی شده و تمام شرکت‌های دانش بنیان و فن آور دانشگاه برای اینکه بتوانند برای موضوع فن آوری اعتبار بگیرند به صندوق دانشگاه مراجعه خواهند کرد.

سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی درباره ارتباط دانشگاه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: متولی امور فن آوری در دولت معاونت علمی و فناوری است . ما ارتباط بسیار خوبی با قسمت‌های مختلف این معاونت داشته و دکتر ستاری نیر ارتباط خوبی با مجموعه دانشگاه دارند.

ایجاد سراهای نوآوری با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

او ادامه داد: با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تفاهم رسیدیم در استان ها در یک پلن و طرح هماهنگ با یکدیگر حرکت کنیم تا عملا کار ما و کار معاونت علمی بتواند نوعی هم افزایی داشته باشد چون عرصه فعالیت دانشگاه نیز ملی است و به موضوعات فن آوری در کشور به صورت جزیره ای نگاه نمی کنیم.

صدری مهر اضافه کرد: نگاه ملی دانشگاه و نگاه مشابه معاونت فنی ریاست جمهوری در استان‌ها موجب شده تا در یک برنامه‌ریزی مشترک بتوانیم بر اساس برنامه آمایشی سرزمینی مناطق، سراهای نوآوری‌ را با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری به صورت موضوعی شکل دهیم.

او گفت: به طور مثال اگر در ملایر فعالیت می‌کنیم بر اساس آمایش سرزمینی مبل و منبت را انتخاب کرده و در استان گلستان گل و گیاه زینتی و یا گیاهان صنعتی را انتخاب می‌کنیم.

همکاری سازمان اوقاف با واحد خوراسگان برای تولید بذر هیبریدی

سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود درباره موفقیت جدید دانشگاه واحد خوراسگان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورسگان در طی 8 سال اخیر به تکنولوژی تولید بذر هیبریدی صیفی‌جات رسیده و تنها مجموعه در کشور است که این بذر را تولید می‌کند. در این میان سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با نگاه استفاده از منابع وقف در بحث علم و فناوری در این پروژه با دانشگاه شریک شده است.

احداث کارخانه تولید بذر در واحد شهر مجلسی

او ادامه داد: موجب خوشحالی است که از بحث وقف که یک بحث فرهنگی و بر مبنای مزیت فرهنگی ایران اسلامی است استفاده کرده و مفاهیم حرکت خود در بحث فناوری را بومی کنیم. در این قضیه دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان اوقاف کار مشترکی را آغاز کردند و چهارشنبه هفته گذشته با حضور مدیران فن آوری دانشگاه و معاونت بهره وری و اقتصادی سازمان اوقاف، بازدیدی از واحد خوراسگان و مجلسی انجام شد و بنا شد تا اجرای قرارداد همکاری حداکثر تا 11 آبان ماه اجرایی شود.

11 آبان کلنگ احداث کارخانه بذر به زمین می‌خورد

او اظهار کرد: 11 آبان‌‌‌ماه کلنگ احداث کارخانه بذر بر زمین خواهد خورد؛ ساخت و ساز این کارخانه در فاز اول حدود 4 ماه زمان خواهد برد و فاز یک برنامه‌مان این است که سالانه 200 میلیون بذر هیبرید صیفی جات گلخانه‌ای را تولید کنیم.

سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در فاز یک فقط بحث تولید گوجه، خیار و فلفل مطرح است ولی در فاز دو و سه صیفی جات دیگر نیز تولید و از بحث گلخانه‌ای به بذرهای فضای آزاد توسعه پیدا می‌کند. این همکاری بین دانشگاه و نهاد وقف اتفاقخوبی است که امیدواریم رویه ای ادامه دار باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030431

وب گردی

وب گردی