روحانی از طرح و ایده‌های جوانان برای حل مشکلات کشور استفاده کند

مسئول جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید منتظری مشهد گفت: روحانی به جای فرار و تریبون ندادن به دانشجویان، از طرح و ایده آن‌ها برای حل مشکلات کشور استفاده کند.

علی درویش‌‌زاده منشادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به دیدارهای یک طرفه روحانی با تشکل‌های دانشجویی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: روحانی، هیئت دولت و سایر مسئولان نظام باید فارغ از هرگونه نگاه سیاسی و جناحی با جریان دانشجویی ارتباط موثری برقرار کند.

وی تعامل بین دولت و جنبش دانشجو را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: اگر تعاملات بین دولت و جریان دانشجو طی چند سال اخیر را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه می‌شویم که دانشجویان همواره خواستار برقراری ارتباط با هیئت دولت بوده‌اند و دولتمردان همیشه نسبت به شنیدن صدای دانشجویان بی تمایل هستند.

مسئول جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید منتظری مشهد عنوان کرد: رئیس جمهور در سخنرانی‌های چندساله اخیر خود به طور ویژه در دانشگاه تهران تریبون یک‌طرفه دارد و اجازه صحبت به تشکل‌های دانشجویی نمی‌دهد، این امر نشانه‌ای بارز از عدم تعامل دولت با دانشجویان و جنبش دانشجویی است.

وی با بیان اینکه دولت باید از ظرفیت دانشجویان برای رفع مشکلات جامعه استفاده کند، گفت: دولت باید به این درک برسد که جوانان و به‌طور ویژه دانشجویان توانایی برطرف کردن مشکلات کشور را دارند.

درویش‌‌زاده منشادی ادامه داد: دولتمردان و مسئولان با توجه به شرایط کنونی و تحریم‌های بی‌سابقه علیه ایران، بیش از پیش نیازمند تعامل با دانشجویان به عنوان نمایندگان قشر نخبگانی هستند.

مسئول جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید منتظری مشهد عنوان کرد: روحانی و سایر مسئولان نظام به جای فرار از نقد دانشجویی، فضایی را فراهم کنند تا دانشجویان برای حل مشکلات طرح و برنامه عملی ارائه کنند.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبری در بیانیه گام دوم که اکثر مخاطب این بیانیه جوانان هستند، بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها اشاره کردند که قطعا قوه مجریه مسئول اصلی تحقق این امر است.

به گفنه درویش‌زاده؛ دولت با کمک سایر نهادهای کشور در تحقق بیانیه گام دوم و استفاده از ظرفیت جوانان وظیفه سنگینی برعهده دارند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: اما تا کنون اقدام انقلابی و جهادی برای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انجام نشده است و این ادعا از عملکرد دولت کاملا مشخص است، سخنانی یک طرفه وی در محافل دانشحویی گویا این مسئله است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حال آنکه یکی از ظرفیت‌های مهمی گه کمتر مورد استفاده قرار گرفته است، همین مسئله تعامل دولت با دانشجوها است.


انتهای پیام/

کد خبر: 1030442

وب گردی

وب گردی