دانشگاه‌های پاکستان از ظرفیت‌‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مند خواهند شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در نشستی با مسئولان دانشگاه‌های پنجاب و اسلام‌آباد از اعلام آمادگی این واحد دانشگاهی برای تعامل علمی و دانشجویی با پاکستان خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد کرج، محمد‌حسن برهانی‌فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز صبح امروز با محمدسلیم مظهر قائم‌مقام و رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه پنجاب و ضیا‌القیوم قائم‌مقام دانشگاه مجازی علامه‌اقبال اسلام‌آباد و رئیس دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام دیدار کرد.

در این دیدار که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، برهانی‌فر با تشریح توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و افتخارات علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری این واحد دانشگاهی آمادگی این دانشگاه را برای تعامل در زمینه‌های مختلف اعم از تبادل استاد، پذیرش دانشجو و ارائه دستاورهای این دانشگاه و انجام تحقیقات مشترک را اعلام کرد.

وی با بیان رویکرد گسترش تعاملات دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با سایر دانشگاه‌های منطقه و جهان گفت: یکی از واحدهای دانشگاهی مستعد در زمینه جذب دانشجویان خارجی و ارائه خدمات علمی، آموزشی، مراودات علمی و پژوهشی با سایر کشورها دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج است.

این استاد دانشگاه افزود: در دو سال اخیر جلسه‌ها، دیدارها و بازدیدهای فراوانی در این باره با دانشگاه‌های معتبر کشورهای مختلف صورت گرفته و توافقاتی نیز حاصل شده که مراحل اداری آن به‌منظور اجرایی شدن در حال انجام است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ابراز امیدواری کرد که ارتباطات دانشگاهی و علمی میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و دانشگاه‌های معتبر کشورهای همسایه از جمله پاکستان سبب تقویت و تحکیم همبستگی هرچه بیشتر خواهران و برادارن مسلمان، هماهنگی بیشتر فرهنگی و قومی و تحکیم قدرت علمی و اجرایی منطقه شود.

ضیا‌القیوم قائم مقام دانشگاه آزاد علامه اقبال نیز با ابراز خرسندی از رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در زمینه فعالیت‌های بین‌المللی، جایگاه شایسته این واحد دانشگاهی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی را قابل قدردانی دانست و گفت: «با وجود اینکه از تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج فقط ۳۵ سال می‌گذرد، رتبه علمی آن در میان دانشگاه‌های باسابقه و معتبر جهان شگفت‌آور و حائز اهمیت است.»

وی با ابراز رضایت از فضاهای آموزشی، امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی، مطالعاتی، رفاهی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، داشتن چنین توانمندی‌هایی را نوعی موفقیت و عامل کسب دستاوردهای بیشتر عنوان کرد.

گفتنی است، هیئت پاکستانی که با همراهی مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از امکانات مختلف و فضاهای متعدد دانشکده‌های ادبیات و زبان‌های خارجی و حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه بازدید کردند، رؤسای دانشگاه‌های پنجاب و اسلام‌آباد ابراز علاقه‌مندی خود را از بهره‌گیری از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج اعلام کرده و توافقات اولیه در این زمینه حاصل شد تا بررسی‌های لازم درباره چگونگی همکاری‌های مشترک در چارچوب قوانین مربوط انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030446

وب گردی

وب گردی