برگزاری آزمون آنلاین در سامانه آموزش مجازی نشریات دانشجویی

مدیر کل فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برگزاری آزمون آنلاین در سامانه آموزش مجازی نشریات دانشجویی خبر داد و گفت: متقاضیان در صورت کسب امتیاز لازم در این آزمون، گواهینامه پایان دوره دریافت می‌کنند.

امیر لله‌گانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به جزئیات راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی نشریات دانشجویی اظهار کرد: مصوبه‌ای در شورای مرکز ناظر بر نشریات وزارت بهداشت وجود دارد که مربوط به راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی نشریات دانشجویی است. بر اساس آیین نامه مدیر مسئول یا سردبیر تمامی نشریاتی که برای بار اول می‌خواهد در دانشگاه منتشر شود،‌ باید در دوره آموزش مقدماتی حقوق نشریات شرکت کند. برگزاری این دوره‌ها بر عهده معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: متاسفانه ممکن است دانشگاه‌ها به علت‌های مختلفی نتوانند این دوره‌های آموزشی را به صورت حضوری برگزار کنند. شرکت در این دوره‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و فردی که می‌خواهد برای بار اول یک نشریه را منتشر کند، حتما باید آموزش‌های اولیه را پشت سر بگذارد. در همین راستا معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با کمک دانشجویان دستورالعملی تدوین کرده است. در نهایت مصوبه آموزش مجازی در شورای مرکزی ناظر بر نشریات مرکزی تصویب شد.

مدیر کل فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همه دانشجویان در سراسر کشور به سامانه آموزش مجازی نشریات دانشجویی دسترسی خواهند داشت و می‌توانند در دوره‌های آموزشی این سامانه شرکت کنند. در حال حاضر این سامانه تقریباً در مرحله تولید محتوا قرار دارد، بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته این سامانه تا یک یا دو ماه آینده قابل استفاده خواهد بود.

وی افزود: در این سامانه دوره‌های مختلف آموزشی نشریات در قالب حقوق نشریات طراحی شده است،‌ مسائل مربوط به خبرنویسی و تمامی دوره‌هایی که یک فرد نشریاتی به آن نیاز پیدا می‌کند، به صورت فیلم یا فایل پی‌دی‌اف در این سامانه قابل دسترسی خواهد بود. آزمون آنلاین برای افرادی که در این سامانه عضو می‌شوند، طراحی خواهد شد. اگر متقاضیان بتوانند امتیاز لازم را از این آزمون کسب کنند، گواهینامه پایان دوره به آن‌ها اعطا خواهد شد.

به گفته لله‌گانی، هدف طراحی این سامانه، دسترسی بهتر و سریع‌تر دانشجویان به محتوای مرتبط با نشریات است.

وی در پایان اظهار کرد: طراحی سامانه آموزش مجازی نشریات دانشجویی با برگزاری دوره‌های حضوری دانشگاه‌ها مغایرتی ندارد. ما تاکید می‌کنیم معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها به روال آموزشی خود ادامه داده و دوره‌های حضوری را به سمت تخصصی شدن هدایت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030452

وب گردی

وب گردی