انجام 400 پرواز اربعین در فرودگاه امام و جابه‌جایی 70هزار زائر/روزی 100 پرواز عتبات داریم

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: از آغاز طرح سفرهای هوایی اربعین تا این لحظه بیش از 400 پرواز اعزام و پذیرش عتبات در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شده است و با این 400 پرواز تاکنون بیش از 70 هزار نفر زائر اعزام و پذیرش شده‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی رستمی در تشریح آخرین وضعیت اعزام و پذیرش زوار اربعین در فرودگاه امام خمینی (ره) گفت:‌ پروازهای اربعین حسینی از 17 مهرماه آغاز شد و تا روزهای پس از اربعین نیز ادامه خواهد داشت.‌

وی افزود: از آغاز طرح سفرهای هوایی اربعین تا این لحظه بیش از 400 پرواز اعزام و پذیرش عتبات در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شده است و با این 400 پرواز تاکنون بیش از 70 هزار نفر زائر اعزام و پذیرش شده‌اند.

رشد 76 درصدی اعزام و پذیرش زوار اربعین در فرو‌دگاه امام

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، استقبال زائران اباعبدالله امسال بسیار زیاد بود و اعزام و پذیرش در بخش پروازهای عتبات در طرح سفرهای اربعین ‌نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 76 درصد افزایش داشته است.

کاهش 9 درصدی تأخیر پروازهای اربعین در فرو‌دگاه امام

رستمی گفت:‌ همچنین امسال میزان تأخیرات نسبت به مدت مشابه سال قبل در پروازهای اربعین 9 درصد کاهش داشت.

آماده‌سازی فرودگاه برای زوار اربعین

وی با بیان اینکه تلاش شد در راستای خدمات‌دهی مناسب به زوار اربعین، آماده‌سازی فرودگاه از قبل انجام شود، افزود: جلسات هماهنگی ارگان‌های مختلف در فرودگاه امام خمینی(ره) برگزار شد و با وجود افزایش دو برابری پروازها، انجام پروازها به صورت روان انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: در گیت گذرنامه و در گیت‌های سپاه و پلیس، تمهیدات ویژه پروازهای اربعین درنظر گرفته‌ایم، همچنین در داخل ترمینال موکبی احیا شده است که در کنار پذیرایی، کارهای فرهنگی، مذهبی و راهنمایی زائر را انجام می‌دهد و شور و حال حسینی در فرودگاه بین زائران به وجود آورده است.

وی افزود: امسال با توجه به افزایش پروازها و استقبال زوار از سفر زیارتی اربعین، معمولاً از ‌کشورهای دیگر نظیر کشورهای اروپایی و آسیایی هم زائر به فرودگاه امام خمینی (ره) می‌آیند و از این فرودگاه به نجف و بغداد سفر می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ادامه داد: همچنین در داخل کشور، زوار استان‌هایی که پروازهای حج ندارند‌معمولاً ‌از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به عراق اعزام می‌شوند.

انجام روزانه 100 پرواز عتبات در فرودگاه امام و اعزام و پذیرش 15هزار زائر

رستمی افزود: روزانه 50 پرواز رفت‌ و 50 پرواز برگشت عتبات در فرودگاه امام خمینی(ره) انجام می‌شود و به طور متوسط هر روز بیش از 15 هزار نفر اعزام و پذیرش زوار اربعین داریم.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در تشریح آمار تجمیعی پروازهای فرودگاه امام به مقصد عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی (ع) ‌گفت: از تاریخ 1398/07/17 تا 1398/07/22 ‌میزان بار خروجی‌ زوار 218197 کیلوگرم و میزان بار ورودی 228199 کیلوگرم جمعاً 446396 بوده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1030456

وب گردی

وب گردی