رمالی که خود طعمه کلاهبرداران شد

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: رمالی که با ادعای غیب گویی و طلسم و دعا از دیگران کلاهبرداری می‌کرد، این بار خود طعمه کلاهبرداران شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مجید فرهمند زاده رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: رمالی که با ادعای غیب گویی و طلسم و دعا از دیگران کلاهبرداری می‌کرد، این بار خود طعمه کلاهبرداران شد.

وی در این رابطه افزود: در پی وصول گزارشی به حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد، مبنی بر کلاهبرداری از فردی که دارای پرونده قضایی و محکومیت بوده است، موضوع در دستور کار قرار گرفت و پیگیری‌ها برای دستگیری متهمان آغاز شد.

فرهمند زاده گفت: فردی به دلیل کلاهبرداری از طریق رمالی به تحمل چهار سال حبس محکوم شده بود، ولی به جای تن دادن به قانون، به شخصی که مدعی شده با اعمال نفوذ در دستگاه قضایی او را از محبوس شدن نجات می‌دهد، اعتماد می‌کند.

این مقام قضایی گفت: این دو نفر در گاوداری رمال در اطراف یزد قرار می‌گذارند و توافق می‌کنند که به واسطه آشنایی که این فرد در دادگستری دارد و در ازای پرداخت 100 میلیون تومان، حکم حبس را ملغی نمایند. رمال نیز موافقت می‌کند و با پرداخت شصت میلیون تومان به این فرد به عنوان قسط اول در انتظار عدم اجرای محکومیت خود می‌ماند.

وی گفت: پس از گذشت چند روز دوباره آن فرد با رمال تماس می‌گیرد و تقاضای شصت میلیون دیگر می‌کند. در نهایت به لحاظ عدم به نتیجه رسیدن پرونده این محکوم را بر آن می‌دارد که دست به دامان قوه قضاییه شود و دادگستری استان یزد را در جریان موضوع بگذارد.

فرهمندزاده گفت: در نهایت وقتی که این رمال با کلاهبرداران در گاوداری خود برای پرداخت شصت میلیون دیگر قرار می‌گذارد، مأموران وارد کار شده و این دو فرد کارچاق کن قبل از دریافت وجه دوم دستگیر می‌شوند و پرونده در جریان رسیدگی قرار می‌گیرد.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: در این پرونده اول ثابت می‌شود هیچ رمالی قدرت گره گشایی از کار مردم را ندارد که اگر داشت در این پرونده، رمال اول مشکل خود را حل می‌کرد و دوم اینکه هیچ راهی به جز تمسک به قانون و تمکین از مقررات وجود ندارد و یاری گرفتن از کارچاق کن‌ها جز از دست دادن وقت، پول و سرمایه، هیچ گره دیگری را باز نمی‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030467

وب گردی

وب گردی