تولید دستگاه اسپری درایر در آزمایشگاه نانو واحد نجف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آباد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد گفت: آزمایشگاه مجهزی در حوزه نانو داریم  و تولید دستگاه آزمایشگاهی اسپری درایر هم برای اولین بار در واحد نجف آباد انجام شده است.

امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره محصولات این واحد دانشگاهی در دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو گفت: هفت محصول در این نمایشگاه ارائه شد که شامل محصولاتی چون بازدارندگی خوردگی سیستم های سه فازی با هدف محافظت از خوردگی در محفوظ های آب و ترکیبات هیدروکربنی همراه با گاز های دی اکسید کربن برای تشکیل یک لایه محافظ است.

وی افزود: خوردگی فاز بخار از دیگر محصولات واحد نجف آباد در نمایشگاه نانو بود که نشان دهنده پیشرفت صنعت ما در برابر خوردگی محیط های اتمسفری صنایع مانند صنایع دریایی، بسته بندی، نظامی، حمل ونقل، نفت و گاز است. علاوه بر محصولات نام برده شده، سیستم بازدارندگی خوردگی سیستم تثبیت آب و اسید، نانوذرات طلا تحت عنوان نانو کاتالیست هایی با هدف حذف آلاینده های زیست محیطی و افزایش شدت واکنش های مطلوب، فعالیت در زمینه نانو سیالات برای افزایش نرخ احتمال حرارتی و دستگاه جوشش استخری برای جوشش و اندازه گیری تغیرات گرمایی سیالات را هم در این نمایشگاه ارائه کردیم.

نقش اظهار کرد: کلیه دستاوردهای ما در زمینه نانو نتیجه تلاش استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکتری در حوزه رشته مهندسی مواد، شیمی، مکانیک بوده که اقدامات موثری توسط آنها در توسعه این علم انجام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد درباره نحوه تأمین بودجه برای تولید محصولات دانش بنیان تصریح کرد: بودجه کلیه محصولات تولید شده جزو ردیف بودجه های پژوهشی دانشگاه است و از این طریق تأمین می شود حتی اگر این محصولات در قالب مراکز رشد یعنی واحد های فناور زیر مجموعه مراکز رشد باشد، بودجه این محصولات هم از طریق بودجه های حمایتی که طبق آیین نامه از طریق مراکز رشد است؛ تأمین می شود.

وی تاکید کرد: درحال حاضر محصولاتی که در زمینه نانو تولید کردیم، هنوز به مرحله تجاری سازی نرسیده و فقط در حد مدل های آزمایشگاهی هستند اما به زودی برنامه تجاری سازی این محصولات را آغاز می شود.

نقش درباره امکانات آزمایشگاهی موجود در واحد نجف آباد تصریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، آزمایشگاه مجهز نانو را داریم که دستگاه های موجود در این آزمایشگاه جزو پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا در این علم بوده و دستگاه آزمایشگاهی اسپری درایر هم برای اولین بار در واحد دانشگاهی ما ایجاد شده است. اسپری درایر برای خشک کردن محدوده وسیعی از مواد به کار می رود که در صنایع مختلف کاربرد دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد تصریح کرد: تعداد مقالات چاپ شده در حوزه فناوری نانو از ابتدای تأسیس این واحد دانشگاهی نزدیک به 2 هزار مقاله بوده و تعداد محققانی هم که در این زمینه فعالیت کردند اعم از استادان دانشگاه و دانشجویان نزدیک به 200 نفر بوده است.

وی در پایان از افزایش 30 درصدی تعداد دانشجو در واحد نجف آباد خبر داد و گفت: تلاش های انجام شده جهت معرفی بهتر دانشگاه و برگزاری تورهای دانش آموزی و سایر فعالیت های موثر دیگر سبب افزایش 30 درصدی تعداد دانشجویان در این دانشگاه شده است. همچنین 10 رشته جدید از جمله رشته های مدیریت، روان شناسی و علوم قضایی در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی پیوسته در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد ایجاد شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030471

وب گردی

وب گردی