نقشه جامع اعضای هیئت علمی حوزه علوم پزشکی به دانشگاه‌ها تدوین می‌شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: چارچوب نقشه جامع اعضای هیئت علمی حوزه علوم پزشکی تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، باقر لاریجانی با اشاره به جایگاه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در ارتقای آموزش عالی سلامت، اظهار کرد: ارتقا و توانمندسازی بدنه هیئت علمی نظام سلامت، یکی از اهداف مهم در برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، گفت: جلب مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در اجرای این بسته‌ها، یکی از ارکان اصلی است که برای ایجاد تحول در آموزش عالی سلامت باید مدنظر قرار گیرد. تنها با مشارکت همکاران محترم هیئت علمی است که می‌توان امید داشت این برنامه‌ها در بدنه دانشگاه‌ها نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: تربیت نیروی انسانی حوزه علوم پزشکی باید براساس نیازهای واقعی جامعه صورت گیرد و حتی لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا نیروی انسانی هر منطقه از کشور متناسب با نیاز بومی همان منطقه تربیت شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: بر همین اساس سند برآورد نیروی انسانی مورد نیاز کشور در حوزه علوم پزشکی تدوین شده و این سند برای تمامی کلان مناطق آمایشی نیز در دست تدوین است.

وی به احصای مأموریت‌های ویژه حوزه آموزش علوم پزشکی از اسناد بالادستی کشور اشاره و عنوان کرد: غالب این مأ‌موریت‌ها مرتبط با توسعه علمی کشور در علوم بین رشته‌ای و حوزه های بومی مورد نیاز، برای تأمین نیازهای جامعه و همچنین حرکت به سمت مرجعیت علمی است. این مأموریت‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و نیازهای مناطق آمایشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی به آنها سپرده شده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه بدنه هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی لازم است برای پاسخگویی به این نیازها هم به لحاظ کمی و هم کیفی تقویت شود، گفت: طبق برآوردها ضروری است تا در سال‌های آتی، متناسب با شرایط کشور حدود ۱۰ هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جذب شوند. امیدواریم با حمایت نهادهای بالادستی این هدف محقق شود.

وی عنوان کرد: در سال جاری مجوز جذب حدود دو هزار عضو هیئت علمی اخذ شده که به زودی فرایند جذب در دانشگاه‌های علوم پزشکی آغاز می‌شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: همان‌طور که ذکر شد اعضای هیئت علمی باید در دانشگاه‌های علوم پزشکی متناسب با ظرفیت جذب دانشجو، نیازهای بومی و مأموریت‌های ویژه دانشگاه جذب شوند.

وی افزود: بر همین اساس چارچوب نقشه جامع اعضای هیئت علمی حوزه علوم پزشکی تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

لاریجانی در پایان گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی براساس شاخص‌های ذکر شده در این چارچوب و برآورد وضعیت دانشگاه در این شاخص‌ها با هماهنگی مرکز امور هیئت علمی و تیمی که به منظور تدوین نقشه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت تشکیل شده، این نقشه را تدوین می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030488

وب گردی

وب گردی