تفاهم‌نامه حمایت از «خانه های خلاق» امضا شد

دبیر ستاد فناوری‌های نرم و هویت ساز و معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ، تفاهم‌نامه‌ای با هدف حمایت بیشتر از «خانه‌های خلاق» منعقد کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، صنایع دستی یکی از صنایع اشتغال‌زا و رو به رشد در فضای فعلی اقتصاد کشور است. بر این اساس، این حوزه پتانسیل جذب جوانان خوش فکر و خلاق بسیاری را دارد. با توجه به اهمیت فناوری‌های نرم و فرهنگی در نقشه جامع علمی کشور و سایر اسناد بالادستی و در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز کشور در افق 1404 و همچنین سیاستگذاری، برنامه ریزی، هماهنگی، تعیین خط مشی‌ها و اولویت‌ها در انطباق با برنامه‌های توسعه کشور در زمینه‌های مختلف و به ویژه صنایع دستی که در توسعه صنایع خلاق و فرهنگی ظرفیت‌های بالایی را به خود اختصاص می‌دهد، تفاهم نامه مذکور بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به نمایندگی پویا محمودیان معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی و سید محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد.

بر اساس مفاد این تفاهم نامه مقرر شد که حمایت‌های گسترده‌تری از راه اندازی خانه‌های خلاق صورت گیرد تا بستر مناسب جهت توسعه کسب و کارهای نو در این حوزه فراهم شود. همچنین استفاده از ظرفیت‌های موجود طرفین به منظور توسعه فناوری‌های نرم و شرکت های خلاق در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفت.

تخصیص فضای مناسب برای ایجاد خانه‌های خلاق، انواع خدمات مانند مشاوره، آموزش، توسعه تولید، توسعه بازار، جذب منابع مالی و سرمایه‌گذاری و .... بخشی از حمایت های در نظر گرفته شده در توافق فوق الذکر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030494

وب گردی

وب گردی