دانشجویان صدای مردم هستند/ مسئولان نقدهای دانشجویی‌ را جدی بگیرند

مسئول انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند گفت: مسئولان به جای نشنیدن نقدهای دانشجویی، باید نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

آرمین کافی در گفت و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه روحانی و اعضای هیئت دولت در چند سال اخیر کاملا راه خود را از قشر دانشجویی جدا کرده‌‌اند، اظهار کرد: با وجود اینکه در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری در سخنان خود می‌فرمایند از جوانان استفاده کنید اما مسئولان بهایی به جوانان و دانشجویان نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور اعتقاد چندانی به افزایش ارتباط میان جریان دانشجویی و دولت ندارد، برای همین تعامل دولت با دانشجویان از اول انقلاب تا کنون به حداقل رسیده است.

مسئول انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند بیان کرد: دانشجویان توقع ندارد روحانی به عنوان رئیس دولت هر روز یا هر هفته در دانشگاه حاضر شود؛ اما می‌توان با روش‌های مختلف از فضای دانشگاه‌ها و دانشجویان مطلع شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال مراسم سخنرانی روحانی در دانشگاه تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید کاملا یک طرفه برگزار شد و بیشتر زمان جلسه در اختیار وزیران علوم و بهداشت برای ارائه گزارش عملکرد اختصاص یافت.

کافی با بیان اینکه روحانی و سایر مسئولان نباید از نقد دانشجویی ترس داشته باشند، گفت: دانشجویان عموما نقد صحیحی به مسائل مختلف جامعه دارند و در واقع صدای مردم هستند، پس مسئولان به جای نشنیدن این نقدها، باید نسبت به برطرف کردن نقاط مشکل‌زا اقدام کنند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه جریان دانشجویی قشر مطالبه گر جامعه است، گفت: مسئولان به‌دلیل‌ آنکه مورد نقد قرار نگیرند، در جمع‌های دانشجویی حضور پیدا نمی‌کنند؛ اما این عدم تعامل بیشتر باعث جدایی اقشار مختف جامعه از یکدیگر خواهد شد.

وی عنوان کرد: مسئولان باید کانال‌هایی ایجاد کنند تا دانشجویان بتوانند بیشتر و بهتر با آنها در ارتباط باشند یا دولت بیشتر از حال دانشجویان مطلع شود. مسئولان باید بدانند تعامل با دانشجویان و استفاده از نظرات و ایده‌های دانشجویی به نفع دولت و کشور است.

کافی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان امروز، آینده سازان فردای کشور هستند، دولت با بها دادن به دانشجویان باعث می‌شود آنها برای پذیرش پست‌های مدیریتی آماده شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030517

وب گردی

وب گردی