سه اثر کانون پرورشی در مسابقه‌ تصویرگری بلگراد پذیرفته شد

سه اثر تصویرگری کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان‌های «شاید این کتاب منفجر شود»، «یک آدم نقاشی کن» و «عروسک نخی» در مرحله اول مسابقه‌ تصویرگری بلگراد پذیرفته شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، سه اثر تصویرگری کتاب‌های کانون با عنوان‌های «شاید این کتاب منفجر شود»، «یک آدم نقاشی کن» و «عروسک نخی» در مرحله اول مسابقه‌ تصویرگری بلگراد پذیرفته شد.

تصویرگری کتاب «شاید این کتاب منفجر شود» اثر سمانه صلواتی است و «یک آدم نقاشی کن» را میترا عبداللهی و «عروسک نخی» را محبوبه یزدانی تصویرگری کرده‌اند.

مسابقه تصویرگری بلگراد به‌صورت دوسالانه از سوی انجمن طراحان و هنرمندان کشور صربستان برگزار و انواع تصویرگری از قبیل تصویرگری کتاب، مجله، روزنامه، انیمیشن و سایر رسانه‌های الکترونیکی را شامل می‌شود.

این دوره از مسابقه تصویرگری بلگراد مصادف با پنجاهمین دوره «مداد طلایی» و پانزدهمین دوره مسابقه دوسالانه تصویرگری در سال ۲۰۱۹ است که با حضور بسیاری از تصویرگران از سراسر جهان برپا خواهد شد.

این مسابقه دارای دو مرحله است که در مرحله اول تصویرگران یا ناشران، فایل دیجیتال کارهای خود را از طریق ایمیل برای مسابقه ارسال می‌کنند و پس از بررسی از سوی هیات داوران تعدادی از آثار انتخاب می‌شوند که وارد کاتالوگ دوسالانه بلگراد خواهند شد.

در ادامه، آثار انتخاب شده باید به صورت پرینت و یا نسخه اصلی برای مسابقه ارسال شود که در این مرحله انتخاب نهایی انجام می‌شود و برندگان نهایی انتخاب خواهند شد.

جوایز این مرحله شامل جایزه بزرگ بلگراد، سه مداد طلا و سه پلاک طلا است و به تمامی آثار انتخاب شده لوح قدردانی اهدا ‌می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030527

وب گردی

وب گردی