16 رشته بدون آزمون برای  پذیرش دانشجو در واحد تهران غرب ارائه شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: سال گذشته تنها در 6 رشته بدون آزمون جذب دانشجو داشتیم که امسال 10 رشته دیگر هم به این تعداد اضافه شده و استقبال خوبی از این رشته‌‌‌‌ها شده است.

پروین داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره افزایش جذب دانشجو در این واحد دانشگاهی گفت: بعضی از رشته‌‌‌هایی که در بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد با استقبال کمی مواجه شده در واحد تهران غرب افزایش چشمگیری در جذب دانشجو داشته است. سال گذشته تنها در 6 رشته بدون آزمون جذب دانشجو داشتیم که امسال 10 رشته دیگر هم به این تعداد اضافه شده و استقبال خوبی از این رشته‌‌‌‌ها شده است.

وی تشریح کرد: بیشتر رشته‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که به‌‌‌‌صورت بدون آزمون در واحد تهران غرب ارائه می‌‌‌شود مربوط به حوزه‌‌‌‌های فنی و مهندسی و علوم انسانی است که شامل علوم ورزشی، مدیریت امور بانکی، مدیریت کسب و کارهای کوچک، زبان فرانسه، اقتصاد، مدیریت بازرگانی و بیمه، مدیریت امورگمرک، طراحی صنعتی و مشاوره می‌‌‌‌شود. در مجموع در 16 رشته بدون آزمون پذیرش دانشجو در واحد تهران غرب انجام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب درباره اثرات اعمال تخفیف شهریه به دانشجویان در مناطق محروم کشور خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سطح زندگی و میزان کسب درآمد مردم در مناطق مختلف کشور متفاوت است بنابراین اعمال تخفیف در شهریه دانشجویی مردم این مناطق، گامی موثر در ایجاد عدالت آموزشی است. برای اجرایی شدن عدالت؛ به طور قطع فردی که درآمد پایین‌‌‌‌‌‌‌تری دارد و در نقطه محروم کشور زندگی می‌‌‌‌‌‌‌کند باید شهریه کمتری بپردازد چون از توان مالی پایین‌‌‌‌‌‌‌‌تری برخوردار است.

داداندیش یادآور شد: وجود دیگر مراکز دانشگاهی غیردولتی در کنار دانشگاه آزاد که سطح آموزشی و پژوهشی پایین‌‌‌تری نسبت به این دانشگاه دارند نیز یکی دیگر از عوامل اعمال تخفیف شهریه در این مناطق است که منجر به افزایش جذب دانشجو در واحدهای دانشگاهی مستقر در مناطق محروم خواهد شد. از سوی دیگر بسیاری از رشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که به دلیل استقبال کم دانشجویان ممکن بود منحل شده و دیگر ارائه نشوند با اعمال تخفیف شهریه در مناطق محروم و کم‌‌‌‌‌‌‌برخوردار یک ظرفیت جدیدی را در رشته‌‌‌های کم‌‌‌طرفدار ایجاد کرده که منجر به جلب رضایت دانشجویان و جذب دانشجوی بیشتر در این رشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030530

وب گردی

وب گردی