درآمدزایی 80 میلیون تومانی واحد رودبار از طریق کسب درآمدهای غیرشهریه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار گفت: بیشترین درآمد واحد رودبار از طریق انعقاد قراردادهای پژوهشی و برگزاری دوره های آموزشی کسب شده که نزدیک به 80 میلیون تومان برای ما درآمد زایی داشته است.

مهدی فدائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رودبار در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره وضعیت پذیرش دانشجویان در این واحد دانشگاهی نسبت به سال های گذشته اظهار کرد: با تبلیغ، تلاش و اقداماتی که در راستای بالا بردن سطح کیفی دانشگاه انجام شد، تعداد دانشجویان جذب شده در واحد رودبار در سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته، افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: اگر در سال های گذشته تعداد دانشجویان جذب شده در واحد رودبار، نزدیک به 400 نفر بوده؛ در حال حاضر این تعداد به 200 نفر رسیده است؛ اما امسال توانستیم با انجام اقدامات مختلف این روند نزولی را کاهش دهیم. حضور پر رنگ واحد دانشگاهی رودبار در شبکه های اجتماعی و تبلیغات انجام شده در جهت جذب دانشجو، از عوامل موثر در افزایش دانشجو در این واحد دانشگاهی است.

فدائی با تأکید بر تمرکز دانشگاه آزاد اسلامی رودبار بر رشته های مقاطع کاردانی و کارشناسی گفت: بیشترین تمرکز دانشگاه آزاد اسلامی رودبار در مقاطع کاردانی و کارشناسی است و در مقطع کارشناسی ارشد هم یک رشته با دو گرایش داریم که نسبت به سال گذشته تفاوت زیادی ایجاد نشده اما در حال حاضر رشته های علوم انسانی مانند حسابداری، مدیریت بازرگانی و رشته های فنی مانند برق از جمله رشته های پرطرفدار این واحد دانشگاهی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار درباره روند تأمین درآمدهای غیر شهریه ای این واحد دانشگاهی اظهار کرد: به دلیل کوچک و محدود بودن دانشگاه مانند کوهستانی بودن و در اختیار نداشتن زمین کشاورزی، عمده درآمدهای واحد دانشگاهی ما از طریق انعقاد قرار دادهای پژوهشی توسط اعضای هیئت علمی و برگزاری دوره های آموزشی است که این دو طرح نزدیک به 80 میلیون تومان برای ما درآمدزایی داشته است.

وی از استقرار شرکت دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی رودبار در پارک علم و فناوری خبر داد و گفت: واحد دانشگاهی ما یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان ایجاد کرده که یکی از اعضای هیأت علمی رشته برق دانشگاه در این شرکت فعالیت هایی انجام می دهد که در حال حاضر قابل ارائه نیست. اما پرورش این ایده سبب انعقاد تفاهم نامه هایی در حوزه انرژی های نو با همکاری شهرداری استان شده است.

فدائی درباره برنامه های این واحد دانشگاهی در زمینه اشتغال دانشجویان تشریح کرد: با توجه به سیاست های کلی دانشگاه و در اختیار داشتن واحد سما در شهرستان رودبار، اقداماتی را جهت مهارت آموزی دانشجویان در دستور کار خود قرار داده ایم و سعی کردیم کارگاه هایی را در حوزه رشته های مختلف مانند آگاهی از نرم افزام های مرتبط، حسابداری و رشته های فنی برای تقویت مهارت دانشجویان برگزار کنیم. چند تفاهم نامه هم در زمینه همکاری با شرکت های بیمه و سایر ارگان ها برای معرفی فرصت های شغلی در دانشگاه منعقد شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رودبار با اشاره به مسئله بعد مسافت به عنوان یکی از مشکلات ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: متأسفانه دانشگاه آزاد اسلامی رودبار در حوزه ارتباط با صنعت، اقدامات موثری انجام نداده دلیل این امر می تواند بعد مسافت دانشگاه با این صنایع و فناوری شهرستان باشد. در حقیقت، همه این عوامل سبب شده تا ارتباط ما با صنایع با محدودیت هایی رو به رو شود. در حال حاضر در واحد رودبار اقدامات موثری در زمینه رشته برق انجام شده که می توان به ارتباط با نیروگاه برق استان و انعقاد تفاهم نامه همکاری در این خصوص اشاره کرد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر، استادان دانشگاه ما با صنایع مختلف در ارتباط هستند اما در خصوص دانشجویان و ایجاد ارتباط بین آنها و صنعت مشکلاتی وجود دارد. ایجاد مشاوره های صنعتی، جلب اعتماد صنعت به دانشگاه برای معرفی دانشجویان فارغ التحصیل به صنایع گوناگون جهت تقویت مهارت های دانشجویان و درآمدزایی، می تواند در بهبود این ارتباط موثر باشد.

فدائی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی رودبار دفتری در صنعت ندارد و بیشتر فعالیت های خود را توسط بخش های پژوهشی دانشگاه انجام می دهد و در زمینه پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، بیشتر موضوعات خود را در سطح شهرستان و صنایع موجود، در حوزه کشاورزی مانند کشت زیتون، بازاریابی، خدمات بانکی و گرایش تجارت الکترونیک تعریف می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رودبار درباره مأموریت این واحد دانشگاهی در طرح پایش تشریح کرد: این طرح، طرح بسیار خوبی است که باید با سرعت بیشتری در این زمینه فعالیت کنیم. همچنین باید مشوق هایی برای دانشجویان مقطع دکتری در نظر گرفته شود تا به سراغ طرح پایش رفته و در این زمینه کار کنند اما متأسفانه این امر هنوز در واحد دانشگاهی ما انجام نشده و سبب شده که دانشجویان و سایر افراد زمینه ذهنی روشنی از این موضوع نداشته باشند. در حال حاضر در شهرستان رودبار دو مسئله مورد تأکید قرار گرفته، که یکی از این موارد موضوع گردشگری با توجه به ماهیت استان گیلان است و در تلاشیم که در این زمینه اقدامات موثری توسط واحد دانشگاهی ما انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030532

وب گردی

وب گردی