هیأت اندیشه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ورز در واحدها و مراکز باید موجب رشد و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی باشند

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وظیفه تک تک اساتید علوم انسانی است تا هر کدام در رشته خود نظریه پردازی کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در جمع هیأت اندیشه ورز تعالی علوم انسانی و هنر واحد کرمانشاه بر اهمیت رشته­ های علوم انسانی تأکید کرد و گفت: باور داشته باشیم نظریه پردازان فقط از جوامع غربی نیستند و ما نیز می توانیم نظریه پرداز باشیم.

خسروپناه با اشاره به پیشرفت های اخیر صورت گرفته در رشته های فنی و مهندسی و پزشکی در کشور از جمله در زمینه انرژی هسته ای، ساخت ماهواره، ساخت پهباد و هواپیمای جنگی گفت: باید علوم انسانی ما مثل رشته های الکترونیکی، مهندسی، داروسازی و پزشکی خود را باور کند و به مرحله رشد و بلوغ برسد.

وی در ادامه افزود: باید متخصصان علوم انسانی بدانند امروز کجا هستیم؟ و برای پیش بردن و بومی سازی این علوم چکار کرده ایم؟ این وظیفه تک تک اساتید علوم انسانی است تا هر کدام در رشته خود نظریه پردازی کنند.

وی با اشاره به اهمیت کار گروهی و جمعی خاطرنشان کرد: هیأت اندیشه ورز در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه فعالیت و کارگروه اعضای هیأت علمی توانمند و عالم است؛ آنها بازوی توانمند در واحدها و مراکز هستند و اعضا باید وقت بگذارند و موجب رشد و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی باشند. از جمله موضوعات فعالیت این هیأت، بررسی تأسیس رشته با توجه به نیاز جامعه و درآمدزایی آن برای دانشگاه آزاد اسلامی است.

خسروپناه بر اهمیت تولید مجلات علمی در واحدها و مراکز نیز اشاره کرد و گفت: بحث مجلات علمی و راه‌اندازی آن را در واحدها و مراکز را جدی بگیرید و توانمندسازی استادان را مد نظر قرار دهید و به آنان برنامه داده و فعالیت های هیأت اندیشه ورز را هدفمند سازید، چرا که از دیگر برنامه های این هیئت ارتباط با استادان و گروه های آموزشی است.

وی اظهار داشت: باید پیشنهاداتی همچون تأسیس رشته و ... از طریق هیأت اندیشه ورز به سازمان مرکزی منتقل شود تا نتیجه بخش باشد.

گفتنی است در این جلسه حسن امیری رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، فریبرز یوسفوند معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و اعضای هیأت اندیشه ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه نیز حضور داشتند.

در پایان این جلسه حکم علیرضا مرادی رئیس هیأت اندیشه ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه توسط خسروپناه اهدا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030536

وب گردی

وب گردی