طرح رفع انحصار آموزش از زبان انگلیسی رای مثبت نمی‌آورد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تصور نمی‌کنم طرح رفع انحصار زبان انگلیسی از نظام آموزشی کشور بتواند در مجلس رای مثبت کسب کند.

کارن خانلری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به قانون رفع انحصار آموزش زبان انگلیسی از نظام آموزشی کشور اظهار کرد: دیدگاه من نسبت به این طرح منفی است، تصور می‌کنم نمی‌توان زبان انگلیسی را از مدارس حذف کرد. زبان انگلیسی در راستای دستیابی به برخی منابع علمی جهانی بسیار مورد اهمیت است.

وی ادامه داد: در برخی از شهرها ممکن است آموزشگاه‌های آزاد وجود نداشته باشند،‌ از طرفی شاید برخی از خانواده‌ها از تمکن کافی مالی برخوردار نباشند تا بتوانند دانش‌آموزان را در آموزشگاه‌های خصوصی ثبت‌نام کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مبانی علمی از طریق آموزش و پرورش به دانش آموزان انتقال داده می‌شود،‌ بر اساس قانون اساسی اجرای این موضوع الزامی است. اگر این آموزش را از دانش‌آموزان خود دریغ کنیم، برخی از افرادی که والدین آن‌ها از توانایی لازم برخوردار نیستند، طبیعتاً از این امکان محروم خواهند شد.

وی افزود: به نظر من بر اساس مفاهیم بنیادین قانون اساسی اجازه اجرای طرح رفع انحصار زبان انگلیسی را نداریم،‌ انجام این طرح اشتباه است. برخی می‌گویند دانش‌آموزان درس زبان انگلیسی را دوست ندارند، اگر بخواهیم از این دید به طرح رفع انحصار نگاه کنیم،‌ باید در نظر بگیریم دانش‌آموزان ممکن است بسیاری از دروس را دوست نداشته باشند.

خانلری بیان کرد: اگر قرار باشد بر اساس امیال کودکان که در سنین کمتر قادر به تشخیص خوب و بد نیستند، برنامه آموزشی ترتیب دهیم، در نهایت زنگ ورزش باقی می‌ماند! دانش‌آموزان از دروسی مانند ریاضی نیز خوششان نمی‌آید، اما نمی‌توان آن را حذف کرد.این اقدام کاملا غیر منطقی است.

وی در پایان گفت: من استدلال نمایندگان را از طرح رفع انحصار زبان انگلیسی را نشنیده‌ام اما تصور نمی‌کنم این طرح بتواند در مجلس رای مثبت کسب کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030552

وب گردی

وب گردی