عاشقان پنیر سرطان می گیرند

محققان  اخیرا اعلام کردند که خوردن مقادیر زیادی از انواع پنیر با سرطان سینه ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به دلیل کشف پیوند آشکار بین لبنیات و سرطان، فشار برای قرار دادن برچسب های هشدار دهنده روی پنیر شدت گرفته است.

در همین راستا کمیته غیر انتفاعی پزشکان مسئول در واشنگتن D.C ، از FDA خواستند تا برچسب های هشدار دهنده ای را روی انواع پنیرها تعبیه کنند با این مضمون که استفاده زیاد ممکن است خطر مرگ و میر و سرطان سینه را افزایش دهد.

مطالعه‌ای که در سال 2017 انجام شد ، نشان می دهد که خوردن مقادیر زیاد پنیر چدار و خامه ای ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را در خانم ها 53٪ بالا ببرد اما در مقابل اعلام شد زنانی که مقدار زیادی ماست مصرف کرده اند، خطر ابتلا به سرطان سینه در آنها 39 درصد کمتر بوده است.

برای «کریستین جیوردانو» که از نجات یافتگان سرطان سینه از فلور پارک به حساب می آید، این برچسب های هشداردهنده ایده خوبی هستند.

جیوردانو در این باره می گوید: برای من به عنوان یک نجات یافته از سرطان سینه، برچسب ها بسیار مهم هستند. این امر به مردم آموزش می دهد تا از محصولاتی که می خورند، آگاهی پیدا کنند.

سرطان جیوردانو در سال 2012 تشخیص داده شد. وی پس از آن رژیم غذایی خود را تغییر داد تا دیگر لبنیات نخورد. لبنیاتی که به گفته محققان حاوی هورمون های تولیدمثل هستند و خطر مرگ و میر سرطان پستان را افزایش می دهند.

این موسسه غیرانتفاعی در همین راستا دادخواستی را تنظیم کرده تا از این پس برچسب های اخطار روی پنیرها قرار گیرند. FDA نیز در همین راستا 180 روز فرصت پاسخگویی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030558

وب گردی

وب گردی