ترافیک سنگین در جاده های مازندران/بازگشت ترافیک پایان هفته  به جاده های شمالی

 هنوز چند ساعتی از آغاز محدودیت ترافیکی جاده‌های استان مازندران نگذشته که گزارش‌ها و مشاهدات عینی حاکی از ترافیک سنگین و نیمه‌سنگین در سه محور هراز ، کندوان و سوادکوه است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، گزارش های مرکز مدیریت راههای مازندران حاکسیت هم اکنون ترافیک در محورهای هراز از سمت جنوب به شمال (تهران- آمل) و کندوان از جنوب به شمال (کرج- چالوس) به صورت سنگین و در محور سوادکوه نیمه سنگین است.

جاده هزار
مرکز مدیریت راههای مازندران اعلام کرد: ترافیک در محور هراز (تهران-آمل) در محدوده بائیجان ، آب اسک ، شاهاندشت از مسیر جنوب به شمال و در محدوده کلرد تا پیچ پرت از هر ۲ سمت سنگین و نیمه سنگین است.

بر اساس این گزارش تردد خودرویی در محدوده تونل تکاور تا لاسم به صورت پرحجم است و از لحاظ جوی نیز هوای جاده هراز صاف است.

جاده کندوان

بر اساس گزارش مرکز مدیریت راههای مازندران ترافیک در جاده کندوان مسیر جنوب به شمال در محدوده پل تونل کندوان تا پل زنگوله ، هزار چم ، مرزن آباد ، سیاه بیشه ، دزبن به صورت سنگین در حال انجام است.

راهداری مازندران اعلام کرد که تردد خودرویی محور کندوان در محدوده استان البرز در مسیر جنوب به شمال سنگین بوده و پیش بینی می شود تا ساعاتی دیگر وارد استان مازندران شود.

گزارش شرایط جوی محور کندوان نیز حاکی از آن است که وضعیت جوی نیز صاف تا نیمه ابری است .

سوادکوه

همچنین مرکز مدیریت راههای مازندران تردد در محور سوادکوه (تهران- قائمشهر) را در محدوده شهرهای زیراب ، پل سفید و شیرگاه نیمه سنگین و در برخی مواقع سنگین اعلام کرد.

راهداری مازندران رفت و آمد خودرویی را در دیگر محورهای مازندران پر حجم و روان اعلام کرد و از رانندگان خواست تا جانب احتیاط را در رانندگی رعایت کنند.

هراز و کندوان اربعین یکطرفه می شوند

پلیس راه مازندران با اعلام محدودیت های ترافیکی پایان هفته و اربعین حسینی در محورهای مواصلاتی استان اعلام کرد که روز شنبه ۲۷ مهرماه تردد در محورهای هراز و کندوان یکطرفه می شود.

بنا بر اعلام پلیس راه مازندران رفت و آمد وسایل نقلیه خودرویی از ساعت ۱۴ روز شنبه از رودهن به سمت آمل ممنوع و از ساعت ۱۶ تا ۲۴ بامداد همان روز از آب اسک به سمت تهران یکطرفه می شود.

همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳تا ۲۴ بامداد روزهای جمعه و شنبه از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع و از ساعت ۱۶ این روزها از چالوس به سمت استان البرز یکطرفه می شود.

توصیه های پلیسی برای امنیت بیشتر

فرمانده پلیس راه مازندران با بیان همزمانی تعطیلی اربعین حسینی و تعطیلات آخر هفته و پیش بینی ورود تعداد قابل توجهی مسافر به استان گفت: به دلیل حجم بالای تردد در زمان ورود و بازگشت مسافران، رانندگان باید توجه بیشتری داشته باشند و از اقدام به رانندگی پر خطر خودداری نمایند.

سرهنگ علیرضا قدمی اضافه کرد: به دلیل عزیمت مردم استان به سمت ییلاقات و روستاهای کوهستانی خود، پیش بینی می شود بار ترافیکی محور های کوهستانی نیز بیشتر شود.

او از رانندگان خواست تا با خواب آلودگی رانندگی نکنند و به هیچ عنوان از کناره خاکی جاده ها ادامه مسیر ندهند و ضوابط راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

وی تعجیل در رسیدن به مقصد و رانندگی هنگام خستگی و خواب آلودگی را دو علت مهم وقوع سوانح رانندگی در جاده های کشور برشمرد و گفت: به دلیل حجم سنگین ترافیکی ممکن است خستگی و خواب آلودگی بیشتر به سراغ رانندگان آید و باید در این زمینه هشیار بود.

فرمانده پلیس راه مازندران گفت: نکات جزئی اما مهم از جمله حرکت در خط مستقیم و پشت سر هم خودروها سبب می شود تا ترافیک روان شود ولی متاسفانه گاهی برخی از رانندگان با تعجیل از خط مستقیم خارج می شوند و حتی از کناره خاکی جاده حرکت می کنند که این کار نه تنها خطرآفرین است، بلکه گاهی سبب قفل شدن ترافیک می شود.

سرهنگ قدمی از رانندگان خواست تا در همه حال بویژه هنگام مواجه شدن با ترافیک سنگین با آرامش رانندگی کنند

هوای شهرها و محور های مواصلاتی استان مازندران هم اکنون صاف تا نیمه ابری گزارش می شود. دمای هوا نیز خنک است.

کندوان، هراز و فیروزکوه سه محور اصلی ارتباطی مازندران با پایتخت و غرب کشور است و محور کیاسر هم ارتباط این استان را با سمنان برقرار می کند. این محورها در عین حال یکی از مهم ترین مسیرهای گردشگری مازندران به شمار می روند.
همچنین ۲ محور در شرق و غرب استان راه ورودی مازندران از استان گلستان و گیلان است.

مازندران ۱۰ هزار و۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان حدود سه هزار کیلومتر آن محورهای اصلی است.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1030576

وب گردی

وب گردی