آیین‌نامه نشریات الکترونیک در شورای مرکزی‌ ناظر بر نشریات تدوین می‌شود

مدیرکل فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آیین‌نامه‌ای برای نشریات الکترونیک در شورای مرکزی ناظر بر نشریات تدوین و به تصویب می‌رسانیم که نشریات بتوانند تحت حمایت این شورا به صورت قانونی فعالیت کنند.

امیر لـلهگانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به دیجیتالی شدن نشریات دانشجویی در راستای صرفه‌جویی در کاغذ اظهار کرد: همانطور که مطلع هستید عصر الکترونیک با تکیه بر فضای مجازی، برخی از معادلات کشور ما را تغییر داده است. در حال حاضر دسترسی به اطلاعات سریع‌تر و راحت‌تر شده است، به‌طوری که برخی از پست‌‌های شبکه‌های مجازی میلیون‌ها نفر بازدیدکننده دارد، در صورتی که ممکن است بالاترین تیراژ نشریات به ۳۰۰ مورد برسد.

وی ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که از فضای مجازی حداکثر استفاده را داشته باشیم، سیاستگذاری‌های ما در شورای مرکزی ناظر بر نشریات نیز در همین راستا بوده است. باید از فضای مجازی در راستای درج مطالب دانشجویی استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درصدد هستیم تا آیین‌نامه‌ای برای نشریات الکترونیک در دانشگاه‌ها و فضای الکترونیک در شورای مرکزی ناظر بر نشریات تدوین و به تصویب برسانیم که نشریات بتوانند تحت حمایت این شورا به صورت قانونی فعالیت کنند. در حال حاضر کار گروهی براساس مصوبه شورای مرکزی ناظر بر نشریات تشکیل و بر تنظیم این آیین‌نامه متمرکز شده است.

وی بیان کرد: هدف از تشکیل این کارگروه و تنظیم آیین‌نامه، حمایت قانونی از نشریات دانشجویی است. در حال حاضر برخی از نشریات در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند؛ اما باید بتوانند تحت یک برند و عنوان مشخص به فعالیت خود ادامه دهند. نشریات از این طریق می‌توانند تحلیل‌های خود را اطلاع رسانی کنند.

لـله‌گانی افزود: من معتقدم که باید حداکثر استفاده را از فضای مجازی در راستای اطلاع رسانی داشته باشیم؛ اما نباید این موضوع منجر به حذف کامل نشریات کاغذی شود. دانشجویان معمولاً ترجیح می دهند یک نشریه چاپی را مقابل خود ببینند؛ البته باید بتوانیم به صورت هم زمان از پتانسیل نشریات دیجیتال و کاغذی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر صرفه جویی در مصرف کاغذ در چاپ نشریات اظهار کرد: باید صرفه‌جویی هایی در حوزه فرهنگی صورت گیرد که از جمله آن می‌توان به مصرف کاغذ اشاره کرد، این صرفه جویی نباید به معنای تعطیلی فعالیت‌های نشریات دانشجویی تعبیر شود.

مدیرکل فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همان‌طور که می‌دانید مدت‌هاست کتاب‌های الکترونیکی وارد بازار شده‌اند؛ اما هنوز کتاب‌های چاپی در میان مردم از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند کتاب را از فروشگاه خریداری کنند، آن را مطالعه کرده یا به دوستان خود امانت دهند، در صورتی که ممکن است محتوای الکترونیکی همان کتاب در فضای مجازی موجود باشد.

وی در پایان اظهار کرد: دانشجویان باید از فضای مجازی نهایت استفاده را داشته باشند و در عین حال نباید از نشریات کاغذی غافل شوند.

انتهای‌ پیام/

کد خبر: 1030582

وب گردی

وب گردی