مجله علمی و پژوهشی شیلات در واحد بندر عباس منتشر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود/ راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی مجلاتی با موضوع مدیریت مالی و محیط زیست در دانشگاه

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفت: رایزنی‌‌‌های اولیه برای راه‌‌‌‌‌‌اندازی مجلات علمی و پژوهشی در رشته‌‌‌‌‌‌های مدیریت مالی و محیط‌‌‌‌‌‌‌‌ زیست انجام شده که در مراحل دریافت مجوز است.

کبری حاجی علیزاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در گفت‌‌‌و‌‌‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مجلات علمی و پژوهشی که در این واحد دانشگاهی منتشر می‌‌‌شود گفت: در حال حاضر، مجله‌‌‌‌‌‌ای در حوزه شیلات داریم که به دلیل کاهش تعداد مقاله ارسالی در این حوزه به صورت فصلنامه و به زبان فارسی منتشر می‌‌‌شود که با یک وقفه چند ماهه مواجه شده است.

وی تشریح کرد: درصددیم تا بر مبنای آیین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نامه جدید مجلات علمی و پژوهشی؛ با دریافت مجوز وزارتین برای مجله و با توجه به ماموریتی که در طرح پایش در حوزه دریا داریم با واحدهایی که در این زمینه فعالیت دارند ارتباطات بیشتری برقرار کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس درباره راه‌‌‌‌اندازی مجلات علمی و پژوهشی جدید در این واحد دانشگاهی تصریح کرد: رایزنی‌‌‌های اولیه برای راه‌‌‌‌‌‌اندازی مجلات علمی و پژوهشی در رشته‌‌‌‌‌‌های مدیریت مالی و محیط‌‌‌‌‌‌‌‌ زیست انجام شده و با توجه به ظرفیتی که برای تامین اعضای هیئت تحریریه داریم شرایط لازم برای ایجاد مجله در این حوزه‌‌‌‌ها فراهم بوده که در مراحل دریافت مجوز است.

حاجی علیزاده درباره آیین‌‌‌‌‌‌‌نامه جدید مجلات علمی و پژوهشی خاطرنشان کرد: از اردیبهشت‌ ماه 98، آیین‌نامه‌‌ای در حوزه نشریات علمی منتشر شد که از این زمان تغییراتی در زمینه انتشار مجلات تخصصی و پژوهشی ایجاد شد. بر طبق این آیین‌‌نامه نشریات واحدهای دانشگاهی مختلف در دانشگاه آزاد باید بر این مبنا منتشر شوند. از جمله این تغییرات می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎توان به سردبیران نشریات علمی اشاره کرد که باید استاد تمام باشند. فرآیند ارزیابی رتبه نشریات نیز تغییر کرده است و این ارزیابی از طریق سامانه ارزیابی نشریات علمی وزارت علوم و با توجه به معیارهای علمی مندرج در متمم این آیین‌‌نامه انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: شرایط اعضای گروه دبیران مجلات دانشگاهی نیز تغییر کرده است. تعداد اعضای هیأت تحریریه نیز باید حداقل 7 نفر با مرتبه علمی استاد و دانشیار در رشته تخصصی مربوط به موضوع باشند. حداقل 3 نفر از اعضای گروه دبیران نشریه باید عضو هیأت علمی مؤسسه صاحب امتیاز و حداقل 50 درصد اعضای گروه دبیران باید خارج از مؤسسه صاحب امتیاز باشند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس درباره نحوه انتشار مجلات این واحد دانشگاهی اظهار کرد: مجله شیلات واحد بندرعباس به صورت فصلنامه و الکترونیکی منتشر می‌‌‌‌شود و یک تعداد محدودی از این مجله هم به صورت کاغذی برای ارسال به ارگان‌‌‌‌‌‌‌ها و سازمان‌‌‌‌‌‌‌های مربوط انتشار می‌‌‌‌‌‌‌‌یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030606

وب گردی

وب گردی