تنها ۳۷ درصد بودجه دانشگاه‌ها در سال جاری تامین شده است

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تاکنون فقط حدود ۳۷ درصد از بودجه دانشگاه ها برای سال جاری تأمین شده و انتظار داریم کمک سازمان برنامه و بودجه کشور به داد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برسد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدتقی نظرپور درباره اینکه از پرداخت بودجه سال ۹۸ چه مقدار تاکنون که به نیمه دوم سال رسیده‌ایم محقق شده است، اظهار کرد: بودجه امسال دانشگاه‌ها نسبت به آن چیزی که پیش‌بینی می‌کردیم به درستی محقق نشده است.

وی ادامه داد: از بودجه سال ۹۸ تا کنون فقط ۳۷ درصد آن تخصیص پیدا کرده است و انتظار داریم کمک سازمان برنامه و بودجه کشور به داد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برسد تا بتوانیم تخصیص‌های مناسب‌تری داشته باشیم.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: سال گذشته برای تخصیص صددرصد بودجه تلاش زیادی صورت گرفت و متوسط ۸۷ درصد در سال ۹۷ و ۱۲ درصد نیز در سال ۹۸ به صورت تن‌خواه تخصیص پیدا کرد.

گفتنی است؛ اعتبار آموزش عالی کشور حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده که سهم آن از کل بودجه هزینه‌ای کشور حدود ۳.۷ درصد است.

در سال‌های گذشته این اعتبار حدود ۵.۵ درصد بود؛ اما امسال با وجود افزایش ۱۷ درصدی مبلغ بودجه، نسبت آن کاهش پیدا کرده و در مورد بودجه عمرانی آموزش عالی نیز میزان آن حدود ۷. ۵ درصد کل بودجه عمرانی کشور است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1030624

وب گردی

وب گردی