مجموعه داستانی از «مرشد فرودستان» به فارسی ترجمه شد

مجموعه داستان «جنوب بدون شمال» اثر چارلز بوکوفسکی که به او «مرشد فرودستان» گفته‌اند، از سوی نشر افق ترجمه و منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، مجموعه داستان «جنوب بدون شمال؛ داستان‌های زندگی مدفون» اثر چارلز بوکوفسکی با ترجمه شهرزاد لولاچی از سوی نشر افق روانه کتابفروشی‌ها شده است.

چارلز بوکوفسکی که خصلت هنجارشکنی و نوشتن به سبک «رئالیسم کثیف» را به او نسبت داده‌اند، در مجموعه داستان «جنوب بدون شمال؛ داستان‌های زندگی مدفون» نیز مانند سایر آثارش به زندگی طبقه فرودست، افراد حاشیه‌ای جامعه، بیکاری، می‌خوارگی و روابط اجتماعی آدم‌ها در آمریکا می‌پردازد.

«– می‌خوای قهرمان بشی، مگه نه پسر کوچولو؟ وقتی همه تشویقت می‌کنند هیجان زده می‌شی؟ پرچم آمریکا رو دوست داری؟ آره، مثل بستنی وانیلی؟ هنوز غذای بچه هم می‌زنی، بی‌همه‌چیز؟

– ببین میسون…

– خفه شو! هفته‌ای300 تا! هفته‌ای 300 تا بهت دادم. وقتی تو اون نوشگاه پیدات کردم پول نوشیدنی بعدیت رو نداشتی… جنون الکل داشتی و با سوپ کلم خودت رو سرپا نگه‌‌‌ می‌داشتی! من از هیچ ساختمت، بی‌شرف و می‌تونم دوباره نابودت کنم. تا اونجایی که به تو مربوط می‌شه، من خالق توام، خالقی که پدرسوخته‌بازی‌هات رو هم نمی‌بخشه!»

بوکوفسکی (۱۹۲۰- ۱۹۹۴) بیش از چهل و پنج عنوان کتاب شعر، رمان و مجموعه داستان به چاپ رساند. او از معروف‌ترین نویسندگان و شاعران معاصر آمریکاست و به گفته‌ بسیاری، تأثیرگذارترین و اقتدا‌شده‌ترین آن‌ها. در سال ۱۹۸۶ مجله‌ تایم بوکوفسکی را «مرشد فرودستان» نامید.

بر اساس این گزارش، نشر افق در گذشته از این نویسنده کتاب «اعترافات مردی چنان دیوانه که با حیوانات می‌زیست» را منتشر کرده است.

مجموعه داستان ۲۶۴ صفحه‌ای «جنوب بدون شمال» اثر این نویسنده آمریکایی را نشر افق با قیمت ۴۵۰۰۰ تومان منتشر کرده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1030646

وب گردی

وب گردی