استادان دانشگاه آزاد اسلامی به  افغانستان اعزام می‌شوند

معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قصد داریم، با پذیرش دانشجویان دانشگاه خاتم النبیین و نیز اعزام استادان دانشگاه آزاد به این دانشگاه، دوره‌های پست دکتری را ایجاد کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا شیخ عطار در تشریح جزئیات تفاهمنامه دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه خاتم النبیئین افغانستان، گفت: با هدف گسترش روابط سیاسی و استراتژیک با برخی کشورهای منطقه و نظر به نقش بسیار پررنگ همکاری‌های علمی، دانشگاهی و فرهنگی در این زمینه، به واسطه نزدیکی و مناسبات عمیق تاریخی و فرهنگی ما با کشور افغانستان، این تفاهمنامه با دانشگاه خاتم النبیین به امضا رسید.

وی افزود: این دانشگاه حدود ۱۵ سال پیش، توسط مرحوم آیت الله آصف محسنی؛ از جمله رهبران مذهبی افغانستان که فردی بسیار روشنفکر بود و بر خلاف بسیاری از علما، پس از خروج شوروی سابق از این کشور، قدم به ورطه فعالیت جریانات خاص و دسته بندی ها نگذاشت، تاسیس شد که امروز جزو بهترین دانشگاه‌های خصوصی این کشور محسوب می‌شود.

معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی تنوع رشته‌ها، سطح کیفی بالای آموزش و نیز تعداد قابل ملاحظه دانشجویان(۵ هزار نفر) این دانشگاه را در مقاطع کارشناسی و ارشد، از جمله ویژگی‌های برجسته آن بر شمرد و ادامه داد: ما با توجه به شناخت طولانی و عمیقی که از این دانشگاه داشتیم، باب همکاری با آن را گشودیم تا هم به دست اندرکاران آن برای افزایش سطح کیفی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و هم گسترش فعالیت‌هایشان و ایجاد مقطع دکتری، کمک کنیم.

شیخ عطار همچنین به ایجاد دوره‌های پست دکتری در قالب این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: بنا داریم با فراهم ساختن امکانات لازم بمنظور کارهای پژوهشی مشترک؛ با پذیرش دانشجویان دانشگاه خاتم النبیین و نیز اعزام استادان خود به این دانشگاه، دوره‌های پست دکتری را ایجاد کنیم.

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به آینده این همکاری خاطر نشان کرد: از یک سو، این دانشگاه بواسطه ماهیت خصوصی‌اش دچار بروکراسی دولتی نیست و از طرف دیگر، اداره کنندگانش افراد بسیار روشنی بوده و به دلیل تحصیل در ایران و آشنایی کامل با سیستم آموزشی و اداری ما، چشم انداز بسیار خوبی را برای این همکاری متصور هستیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1030673

وب گردی

وب گردی