۲۰ درصد از پرونده‌های طلاق ارجاع شده در طرح مصلحین منجر به سازش شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان هرمزگان گفت: ۲۰ درصد از پرونده‌های طلاق ارجاع شده در طرح مصلحین خانواده در استان هرمزگان به سازش منجر شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمدی منش معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان گفت: طرح مصلحین خانواده در شهرستان‌های رودان، میناب، حاجی آباد، بندرخمیر، بندرلنگه و بندرعباس در حال اجرا است.

وی گفت: این طرح به منظور شناسایی زوجین متقاضی طلاق پیش از ثبت دادخواست و معرفی آن‌ها به هسته‌های مصلحین به منظور مشاوره و ایجاد صلح و سازش عملیاتی شده و جمعیت قابل توجهی را در بر می‌گیرد.

احمدی منش گفت: اجرای طرح مصلحین خانواده در استان هرمزگان نتایج مطلوبی در پی داشته و ۲۰ درصد از پرونده‌های طلاق به صلح و سازش منجر شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان هرمزگان همچنین گفت: گام چهارم برنامه اجرائی این معاونت برای پیشگیری از رشد مناطق حاشیه‌ای در شهر بندرعباس عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: این طرح شامل برگزاری نشست‌های تخصصی و توجیهی برای مشاورین املاک با هدف پیشگیری از جرائم این حوزه از جمله تصرف و تفکیک و فروش غیرقانونی اراضی ملی و دولتی است.

احمدی منش در ادامه افزود: هدف نهایی از اجرای این برنامه، ایجاد 10 کیلومتر موانع فیزیکی اعم از کمربند سبز، دیوارکشی، فنس کشی و یا بلوک گذاری اراضی در معرض تخریب و جلوگیری از گسترش مناطق جدید در بافت‌های ناکارآمد است.

این مقام قضایی گفت: لازم است سازمان‌ها و ادارات به وظایف خود در رابطه با پیشگیری از رشد و گسترش حاشیه نشینی و بافت‌های ناکارآمد با احساس مسئولیت و آگاهی بیشتری عمل کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان هرمزگان گفت: بسیاری از جرائم در این قبیل مناطق رخ می‌دهد و لازم است مدیران ادارات در خصوص اخذ اسناد مالکیت اراضی و املاک و ثبت آن به صورت کاداستر اقدام کنند تا از تصرف و تعدی به اراضی دولتی و سایر ارگان‌ها جلوگیری شود.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1030679

وب گردی

وب گردی