تخلف پزشکان بیش از سایر اقشار نیست

رئیس جامعه جراحان ایران گفت: هر نوع تخلف در جامعه پزشکی مایه نگرانی است؛ اما طبیعی است وقتی در کل جامعه اخلاقیات کمرنگ می‌شود، پزشکان هم به عنوان جزئی از جامعه از این طوفان مصون نیستند، ولی تخلف در این قشر از سایر اقشار بیشتر نیست.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ایرج فاضل درباره انتقادها به عملکرد برخی پزشکان و تخلفات آنها گفت: مشکل اساسی کشور این است که پایبندی به اصول اخلاقی به طور کلی کمرنگ تر شده است این مساله مخصوص پزشکان نیست و در اقشار دیگر مثل وکلا، بازرگانان، تجار، صادرکنندگان و حتی برخی قضات هم دیده می شود، طبیعی است در این شرایط پزشکان هم به عنوان یک قشر کشور ممکن است تخلفاتی داشته باشند که نباید بزرگنمایی شود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه برخی تخلفات در جامعه پزشکی وجود دارد و مایه نگرانی است؛ هنوز معتقدم پزشکان خدمتگزارترین، زحمتکش ترین و پاکترین قشر کشور هستند که ۲۴ ساعته در سرتاسر کشور به مردم خدمت می کنند و با تلاش آنان جان انسان‌ها از مرگ نجات پیدا می کند.

رئیس سابق سازمان نظام پزشکی اضافه کرد: طبیعی است وقتی اخلاقیات کمرنگ و کشتی اخلاق غرق می شود، همه اجزای کشتی با هم غرق می شوند و همه با هم می رویم، جامعه پزشکی هم نمی تواند از این مسیر جدا باشد.

هفته گذشته، محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی در این زمینه گفته بود: با دو مساله در جامعه پزشکی هستیم یکی درونی و دیگری بیرونی، مساله درونی این است که همکاران و پزشکانی با نحوه عملکرد نادرست خود موجب سلب اعتماد بین مردم و جامعه پزشکی می شوند، مشکل دوم هم این است که عده ای نیز با بزرگنمایی قصور یک پزشک و تعمیم آن سبب اخلال در امر درمان می شوند.

وی گفت: بی اعتمادی مردم به پزشکان موجب می شود مردم در انجام عمل یا مصرف داروهایی که پزشک تجویز می کند، تردید کنند و این مساله می توان به زیان سلامت مردم تمام شود و حتی در مواردی خطرهای جبران ناپذیری را باعث شود.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1030683

وب گردی

وب گردی