همایش مدیریت تولید در شرایط تحریم توسط واحد امیدیه برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه گفت: مهم‌ترین برنامه‌های این واحد دانشگاهی در حوزه پژوهش برنامه‌ریزی برای برگزاری دو همایش ملی مدیریت تولید در شرایط تحریم و سومین همایش ملی مهندسی نفت است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حامد محقق‌نیا درباره جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه گفت: این واحد دانشگاهی نخستین دانشگاه آزاد اسلامی نفتی در کشور و جزء چهار یا پنج دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان است که با پیگیری‌های زیاد مسئولان، معاونت آموزشی و معاونت دانشجویی واحد دانشگاهی و پس از تأیید تیم بازرسی سازمان مرکزی موفق به اخذ مجوز جذب دانشجوی خارجی شد.

اقدامات واحد دانشگاهی امیدیه برای جذب دانشجوی خارجی

وی با بیان این‌ که جامعه هدف دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه برای جذب دانشجوی خارجی، کشورهای اسلامی همسایه است، افزود: این واحد دانشگاهی پس از اخذ مجوز جذب دانشجویان خارجی از معاونت امور بین‌الملل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به راه‌اندازی دفتر جذب و هدایت دانشجویان خارجی کرده و نیروی مناسب و متخصص در این دفتر به‌کارگیری شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه درباره اقدامات این واحد دانشگاهی برای جذب دانشجوی خارجی گفت: بروشوری برای معرفی شهرستان امیدیه، امکانات، تجهیزات آزمایشگاهی، کارگاه‌ها،‌ دستاوردها و فعالیت‌های این واحد دانشگاهی به دو زبان انگلیسی و عربی تهیه کرده‌ایم که به‌ زودی در کشورهای مخاطب توزیع خواهد شد.

محقق‌نیا اضافه کرد: سه‌زبانه کردن وب سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه برای استفاده دانشجویان خارجی که متقاضی تحصیل در این واحد دانشگاهی هستند و نیز تخصیص و تجهیز خوابگاه مناسب برای این دسته از دانشجویان از دیگر اقدامات مهم این واحد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه عنوان کرد: در نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۷ این واحد دانشگاهی موفق به جذب ۱۲ دانشجو از کشور عراق شد که اکنون مشغول به تحصیل بوده و با پیگیری دفتر جذب دانشجویان خارجی این واحد، امسال ۶ دانشجوی خارجی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و حدود ۵۰ دانشجو در مقطع کارشناسی رشته مهندسی نفت در حال پذیرش هستند.

محقق‌نیا مهم‌ترین برنامه‌های حوزه آموزشی این واحد دانشگاهی در سال تحصیلی جدید را برنامه‌ریزی درسی با رعایت صرفه و صلاح این واحد دانشگاهی و در نظر گرفتن کیفیت آموزشی و تکریم دانشجویان و اعضای هیئت عنوان کرد.

اتصال به شبکه راهبردی آزمایشگاه معاونت علمی ریاست جمهوری

این مسئول درباره برنامه‌های آینده دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه در حوزه پژوهش گفت: مهم‌ترین برنامه‌های این واحد دانشگاهی در حوزه پژوهش برنامه‌ریزی برای برگزاری دو همایش ملی «مدیریت تولید در شرایط تحریم» و سومین همایش ملی «مهندسی نفت» است.

وی از آمادگی این دانشگاه برای عقد تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی و آموزشی با سازمان‌هایی مانند مناطق نفت‌خیز جنوب، سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه صنعتی شریف و شرکت بهره‌برداری از نفت و گاز آغاجاری برای کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای خبر داد.

محقق‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های حوزه پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه، اتصال به شبکه راهبردی آزمایشگاه معاونت علمی رئیس جمهوری برای گسترش ارائه خدمات آزمایشگاهی در سطح ملی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030693

وب گردی

وب گردی