تیم اینترنت اشیا در واحد آذرشهر تشکیل شد/ ایجاد مرکز فناوری در دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذرشهر گفت: عوامل مختلفی در افزایش تعداد دانشجویان این واحد دانشگاه تاثیر داشته که پخش تراکت جهت افزایش آگاهی متقاضیان در سطح شهر، یکی از این عوامل است.

علی کارگری رضاپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره وضعیت جذب دانشجو در این واحد دانشگاهی نسبت به سال های گذشته اظهار کرد: رفت‌و‌آمد مدرسان و مدیران مدارس به دانشگاه آزاد اسلامی آذرشهر جهت بازدید از امکانات دانشگاه، فعالیت عوامل دانشگاه مانند حضور مشاوران و مدیر گروه های دانشگاه در مدارس، در مدت زمان انتخاب رشته، جهت ارائه مشاوره در حوزه انتخاب رشته و مسائل انگیزشی سبب افزایش 40درصدی تعداد دانشجویان این واحد دانشگاهی در سال 98 شده است.

وی افزود: از دیگر عوامل موثر در افزایش تعداد دانشجویان این واحد دانشگاهی می توان به توجه به تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایت مندی متقاضیان توسط استادان و کارکنان دانشگاه اشاره کرد. در حال حاضر، بیشترین تعداد دانشجویان ما در رشته های علوم انسانی از جمله حسابداری و حقوق بوده که در مقاطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می کنند.

رضاپور از تشکیل تیم اینترنت اشیا در واحد آذرشهر خبر داد و گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی آذر شهر یک تیم اینترنت اشیا تشکیل شده که موفق به کسب رتبه های خوبی در سطح استان شده است. سال گذشته تعداد دانشجویان جذب شده در رشته کامپیوتر این واحد دانشگاهی اندک بوده؛ اما امسال طی انجام اقداماتی این روند بهبود پیدا کرده است. در حال حاضر، مجوز ایجاد یک مرکز فناوری توسط دانشگاه آزاد اسلامی آذرشهر انجام شده تا در نمایشگاه رینوتکس تبریز طی روزهای 13 و 14 آبان ماه شرکت کند.

وی درباره فعالیت های واحد آذرشهر در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت خاطرنشان کرد: در کلیه جوامع پیشرفته ارتباط دانشگاه با صنعت به وضوح دیده می شود؛ بر همین مبنا و برای رسیدن به پیشرفت و خودکفایی، نیازمند اعتماد متقابل میان این دو نهاد هستیم تا از این طریق بتوانیم با استفاده از متخصصان بومی خود در زمینه توسعه و خودکفایی کشور گام برداریم.

رضاپور درباره ایجاد دفتری از صنعت در دانشگاه تاکید کرد: از نظر موقعیت جغرافیایی دانشگاه آزاد اسلامی، آذرشهر نزدیک به شهرک صنعتی است؛ برهمین مبنا، نیاز به ایجاد دفتری در صنعت نیست. در نظر داریم تا مرکزی را در خود دانشگاه به عنوان مرکز مشاوره در حوزه صنایع ایجاد کنیم. درصددیم تا با ارسال رزومه های علمی اعضای هیأت علمی واحد آذر شهر، در زمینه های مشخص، همکاری هایی با صنعت داشته باشیم البته یکی از اعضای هیأت علمی ما به عنوان مشاور، با صنایع اطراف همکاری دارد و قصد داریم اقدامات موثری در این زمینه انجام دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030727

وب گردی

وب گردی