ایجاد سرای نوآوری فناوری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و نوآوری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های حوزه آموزش در واحد تهران غرب

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: با توجه به ظرفیت موجود در دانشگاه، موضوع سرای نوآوری واحد تهران غرب در امور مربوط به فناوری‌‌‌‌‌‌‌ها و نوآوری‌‌‌‌‌‌‌های حوزه آموزش در فضای مجازی و واقعی تعیین شده است.

پروین داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در گفت‌‌‌و‌‌‌‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایجاد سرای نوآوری در این واحد دانشگاهی گفت: طرح ایجاد سرای نوآوری از زمان ریاست دکتر طهرانچی در دانشگاه آزاد استان تهران مطرح بوده و بعد از تحولاتی که رخ داد و ایجاد معاونت فناوری در دانشگاه، ایجاد سرای نوآوری به طور تخصصی با توجه به ظرفیت‌‌‌‌‌‌های موجود در استان‌‌‌‌‌ها مورد توجه قرار گرفت.

وی تشریح کرد: با بررسی‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که در واحد دانشگاهی ما انجام شد و با توجه به ظرفیت موجود در دانشگاه، به این نتیجه رسیدیم که باید موضوع سرای نوآوری واحد تهران غرب در امور مربوط به فناوری‌‌‌‌‌‌‌ها و نوآوری‌‌‌‌‌‌‌های حوزه آموزش در فضای مجازی و واقعی تعیین شود. به دلیل تازه تاسیس بودن این واحد دانشگاهی بدون تردید امکان ایجاد یک سرای نوآوری چابک در این واحد دانشگاهی وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب درباره ایجاد شرایط لازم برای تاسیس سرای نوآوری در این واحد دانشگاهی تصریح کرد: برای ایجاد سرای نوآوری در واحد تهران غرب، فرهنگ‌‌‌سازی و ایجاد زمینه‌‌های مناسب برای شناخت این فضا، توسط استادان و دانشجویان و فراهم شدن زمینه ارتباط صحیح با بازار کسب و کار در این سراها فراهم شده است. در همین راستا، دو کارگاه یک روزه برای استادان هیئت علمی و استادان حق‌‌‌‌‌‌التدریس برگزار و درخواست کردیم تا روی روش‌‌‌های نوین فناوری و نوآوری‌‌‌های حوزه آموزش، مطالعات لازم را انجام دهند و یک نوآوری مناسب در این زمینه برای سال تحصیلی جدید ارائه کنند.

داداندیش خاطرنشان کرد: یکی از روش‌‌‌های آموزشی جدیدی که در دنیا ارائه می‌‌‌شود، آموزش به روش حل مسئله بوده و خوشبختانه امسال در واحد تهران غرب و در رشته‌‌‌‌های فنی و مکانیک یک نوآوری در این حوزه رخ داده است. با توجه به اینکه، بسیاری از دانشجویان ما در رشته‌‌‌های فنی و مهندسی در سال‌‌‌های اول تحصیل، مهارت‌‌‌های لازم را به طور عملی نمی‌‌‌آموزند، درصددیم تا با همکاری استادان مربوط در این رشته‌‌‌ها، از همان ابتدا دروس تخصصی به طور عملی برای دانشجویان ارائه شود.

وی در پایان از تاسیس یک آزمایشگاه در حوزه علوم انسانی واحد تهران غرب خبر داد و گفت: در رشته‌‌‌های علوم انسانی و هنر هم یک آزمایشگاه علوم انسانی با نرم‌افزارهای مختلف این رشته‌‌‌ها تا پایان آذرماه در واحد تهران غرب افتتاح می‌‌شود. در نهایت با توجه به نتایج تحقیقات در این آزمایشگاه، مشخص می‌‌‌شود که در سرای نوآوری باید در چه حوزه‌‌‌های آموزشی فعالیت بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030730

وب گردی

وب گردی