صنعت نساجی و فولاد حامی دانشجویان می‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از اجرای طرح پایش و پویش در سال تحصیلی جدید و در واحدهای دانشگاهی استان خبر داد.

معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز درباره اجرای طرح پایش و پویش در این استان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد اولین واحد دانشگاهی بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی در راه‌اندازی رشته مهندسی نساجی است؛ بنابراین این استان به عنوان قطب صنعت نساجی و پوشاک از سوی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب و مسئولیت تدوین منظومۀ علمی صنعت نساجی و پوشاک به این واحد دانشگاهی واگذار شده است.

او ادامه داد: صنعت نساجی در استان یزد از قدمت بالایی برخوردار است؛ یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های این واحد دانشگاهی نیز رشته نساجی است که در گرایش‌های مختلف و از مقطع کارشناسی تا دکتری در این رشته دانشجو دارد؛ به همین دلیل صنعت پوشاک و منسوجات به‌صورت خاص و صنعت نساجی به شکل عام، به‌عنوان یک برنامه علمی برای دانشگاه آزاد اسلامی یزد در طرح «پایش» در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در ادامه از ورود دانشگاه آزاد اسلامی استان به طرح پویش خبر داد و گفت: در جلسه‌ای با انجمن نساجی یزد و کارخانه‌های نساجی استان به این نتیجه رسیدیم که این صنایع حامی دانشجویان شوند؛ دانشجویان مشکلات صنایع را حل کنند و در سوی مقابل آن‌ها نیز از دانشجویان حمایت مالی کنند.

او ادامه داد: البته درباره نحوه حمایت مالی هنوز به نتیجه نهایی نرسیدیم که این حمایت در قالب شهریه دانشجویان پرداخت شود یا در قالب پرداخت وام و غیره باشد.

طباطبایی با بیان اینکه برخی از صنایع حاضرند دانشجویان از همان شروع کار در صنعت حضور پیدا کنند، خاطرنشان کرد: قرار است برخی از دانشجویان به عنوان کارآموز وارد صنایع و کارخانه‌ها شوند و کار یاد بگیرند. از سوی دیگر، صنایع هم قولهایی دادند مبنی بر اینکه از بین دانشجویانی که در صنایع حضور پیدا کرده و کار یاد می گیرند، کسانی که مورد قبول نهایی باشند در اولویت استخدام هستند. در راستای تحقق این امر، صنعت نساجی، فولاد و صنایع غذایی از جمله صنایعی هستند که در حال حاضر، اعلام آمادگی کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در ادامه گفت: در فاز اول قرار است 20 نفر از دانشجویان به صنایع فرستاده شوند؛ اما از ترم بعد این تعداد افزایش خواهند یافت.

او در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: خوشبختانه در مرکز استان یزد درصد پذیرش دانشجویان، بیشتر از 35‌درصد نسبت به سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030743

وب گردی

وب گردی