دستگاه فشار تفاضلی ایرانی تولید شد

نخستین دستگاه فشار تفاضلی در ایران از سوی یک شرکت دانش بنیان تولید شد زیرا تهیه تجهیزات مورد نیاز صنایع داروسازی از اولویت‌های شرکت‌های فناور کشور محسوب می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از پایگاه خبری ایران ساخت، شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت سهم به سزایی در اعتلا و خودکفایی سیستم درمانی کشور ایفا می‌کنند. اتاق‌های تمیز مستقر در شرکت‌های دارویی، بخشی از این زنجیره طولانی تولید و درمان و بهداشت هستند. اتاق تمیز یا همان کلین‌‌روم، همان طور که از اسم آن مشخص است یک فضای محافظت شده برای جلوگیری از ورود آلودگی‌ها است و در صنایع حساسی مانند داروسازی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اتاق تمیز برای اولین بار در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار گرفت. کلین‌روم در محیط زیست، صنایع میکروالکترونیک، فناوری اطلاعات و صنعت هسته‌ای نیز کاربرد دارد. اتاق تمیز با توجه به نوع و کاربرد آن انواع مختلفی دارد و استانداردهای متفاوتی نیز برای سنجش میزان آلودگی در این کلین روم‌ها استفاده می‌شود. به عنوان مثال ISO 14644 یکی از این استانداردهاست. در این استاندارد میزان آلودگی‌ها براساس تعداد ذرات کمتر از نیم میکرون در یک فوت مکعب اندازه گیری و تعیین می‌شود. علاوه بر استفاده از این استانداردها، اتاق تمیز دارای جنس خاصی از دیوارها و ساختمان است.

مجتبی ایزدی مدیر عامل شرکت دانش بنیان مهندسی درخشان ایساتیس گفت: مانیتورینگ و پایش شرایط محیطی در صنایع داروسازی از اهمیت بسیار بالای برخوردار است. به همین خاطر کلین‌روم‌ها بخش مهمی از این صنایع محسوب می‌شوند. شرکت ما موفق شد نخستین دستگاه فشار تفاضلی در کشور را تولید کند که در این اتاق‌های تمیز کاربرد دارد.

وی افزود: دستگاه فشار تفاضلی بین داخل و خارج اتاق را اندازه‌گیری می‌کند. قیمت خارجی آن 9 میلیون تا 14 میلیون تومان است و محصولی که ما تولید کرده‌ایم تنها 3 میلیون تومان قیمت دارد. محصول ایرانی تولید شده از ویژگی‌هایی مانند ذخیره اطلاعات و باتری پشتیبان برخوردار است. در اصل قیمت، تنها ویژگی برجسته محصول ما نیست و از لحاظ کیفیت نیز مدعی هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030748

وب گردی

وب گردی