کتاب «بررسی تجربیات جهانی شرکت های استارتاپ در حوزه خانه هوشمند» منتشر شد

کتاب «بررسی تجربیات جهانی شرکت های استارتاپ در حوزه خانه هوشمند» به عنوان دومین جلد از کتاب‌های سلسله گزارش های بررسی تجربیات جهانی استارتاپ ها در حوزه هوشمند سازی و اقتصاد دیجیتال توسط ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری تهیه و تدوین شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پرویز کرمی، مدیرمسئول انتشارات دانش بنیان فناور با اشاره به انتشار کتاب بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارتاپی در حوزه خانه هوشمند دومین جلد از این سلسله کتاب‌هاست که توسط این مرکز منتشر و به بازار عرضه شده است، بیان کرد: در این کتاب در کنار ارائه برخی فعالیت‌های ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به معرفی تجربیات موفق استارتاپی جهانی این حوزه پرداخته شده است.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه خانه هوشمند را می‌توان به عنوان یک محل اقامت یا یک ساختمان با تجهیزاتی تعریف کرد که از طریق دستگاه های هوشمند یا از طریق گوشی هوشمند می تواند از راه دور کنترل شود،گفت:در یک خانه هوشمند وسایل و تجهیزات با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و یک اکوسیستم هوشمند و قابل کنترل و پایش را ایجاد می کنند.

کرمی در ادامه ادبیات نوآوری را مورد توجه قرار داد و گفت: در ادبیات نوآوری سه نسل رشد وجود دارد. در نسل اول توجه به رشد فناوری را پایه فشار فناوری می دانند و در نسل دوم رشد فناوری را بر مبنای تقاضای بازار در نظر می‌گیرند. اما در نسل سوم که مکمل دو نسل قبلی است، رشد فناوری را حاصل ترکیب هر دو مفهوم و اثرگذاری آنها بر حوزه فناوری در نظر می‌گیرند.

مشاور معاون علمی وفناوری رئیس جمهوری در ادامه درباره چالش‌ها و فرصت‌های کلیدی حوزه خانه هوشمند گفت: پایش سلامت و تسهیل شرایط زندگی خانواده‌ها با استفاده از فناوری­‌های روز با هدف ارتقای سطح رفاه و سلامت آنها یکی از چالش‌­های پیش روی خانه هوشمند است.

دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بهینه‌سازی و صرفه‌جویی میزان مصرف آب و انرژی در خانه‌ها و اماکن اداری و ایجاد قابلیت کنترل مصرف و خلق روش‌های نوین برای افزایش امنیت فیزیکی خانه و ارتقای امنیت مجازی استفاده از وسایل هوشمند در منازل از جمله فرصت‌های کلیدی توسعه خانه هوشمند در دنیا است.

کرمی در ادامه با معرفی استارتاپ‌های فعال این حوزه در دنیا گفت: زمینه فعالیت این استارتاپ‌ها به حوزه‌های مختلفی چون ارتقای سطح رفاه خانواده، هوشمندسازی شبکه آب و انرژی ساختمان، امنیت فیزیکی و سایبری، ربات‌ها و دستیاران خانگی هوشمند، خدمات پشتیبانی و هوشمندسازی شرکت‌های لوازم خانگی و غیره مربوط می‌شود.

کتاب«بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارتاپ در حوزه خانه هوشمند» به عنوان دومین جلد از کتاب‌های سلسله گزارش‌های بررسی تجربیات جهانی استارتاپ‌ها در حوزه هوشمندسازی و اقتصاد دیجیتال است که توسط ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تهیه و تدوین شده است. این کتاب توسط مرکز انتشارات دانش بنیان فناور منتشر در اختیار علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030760

وب گردی

وب گردی