برگ برنده‌ای به‌نام داده‌های هوشمند

پیشرفت دنیای فناوری و هجوم داده‌ها در عصر حاضر سازمان‌ها را به سمتی سوق داده که تنها با مدیریت در این رقابت پیروز خواهند شد؛ در این بین آن‌هایی که می‌توانند کلان داده‌ها را به داده‌های هوشمند تبدیل کنند، برگ برنده را در دست دارند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، 90درصد از کل داده‌ها طی 2 سال گذشته تولید شده و مدت زیادی است که کلان داده‌ها موضوع مهمی در صحنه بازاریابی بوده است. برای مدیر‌ان ارشد بازاریابی (CMO) این امر چالش بزرگی محسوب می شود؛ زیرا سازماندهی و استخراج بینش های مفید از مقادیر انبوه داده‌های ساختاری و بدون ساختار آسان نیست.

تجربه نشان می‌دهد که تأکید بر کلان داده‌ها بسیار نابجاست. اینجا چهار نکته اساسی وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه می توانید ارزش داده را تغییر و بر نقش بازاریاب‌ها تاثیر بگذارید.

داده‌های هوشمند بر فراز کلان داده‌ها

ممکن است سازمان‌های بزرگ از ایده «کلان داده‌ها» هیجان زده شوند؛ اما این داده ها به اندازه «داده‌های درست» یا «داده های هوشمند» مهم نیستند. برای رسیدن به هدف، باید بتوانید داده‌های بزرگ را با داده های کوچک ادغام کنید. داده‌های کوچک به شما زمینه‌ای می دهند که کلان داده‌ها نمی‌توانند. داده های هوشمند، ترکیبی از داده های کوچک و بزرگ هستند.

شخصی‌سازی توسط تبلیغ‌کنندگان دیجیتال و سرویس‌های مالی


صنعت خدمات مالی شروع به استفاده استراتژیک از کلان داده‌ها کرده است. این امر سازمان‌ها را قادر ساخت که تلاش‌های بازاریابی خود را به صورت دلخواه تغییر دهند. استفاده از کلان داده‌ها به آنها کمک کرده تا بخشی خاص از مخاطبان را ترسیم و خدمات و محصولات خود را به طور دقیق شکل دهند.

صنعت دیگری که از کلان‌داده‌ها سود زیادی برده تبلیغات دیجیتال است. خرید آگهی برنامه نویسی، با ارائه مطالب مربوط به هر مصرف کننده، تبلیغات دیجیتالی را شخصی سازی کرده است. اکنون تبلیغات سرگرم‌کننده در وبسایت‌ها یکپارچه و در محتوا ادغام شده‌ است.

تمرکز برای شرکت ها


امروزه شرکت ها اکثراً از داده شروع و یافته‌های خود از آن را در نظر می‌گیرند که این امر مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه است. بهتر است با اصول درایورهای تجاری و استراتژی‌های لازم شروع و راه خود را برای تعیین بهترین مجموعه از داده ها که بینشهای لازم را برای شما تعیین می کند، باز کنید. مطمئناً، کلان داده‌ها فناوری عالی است؛ اما فقط هنگامی که آن را با تخصص جفت کنید، ارزش واقعی را به دست خواهید آورد.

تبدیل کلان‌داده‌ها به داده‌های هوشمند برای مدیر ارشد بازاریابی

سرعت و چابکی بسیار مهم است. سه روش مؤثر مدیر ارشد بازاریابی برای تبدیل داده‌های بزرگ به داده‌های هوشمند عملی وجود دارد:

مقیاس‌پذیری
فناوری با سرعت بالایی در حال رشد است و داده ها در نانو ثانیه تولید می‌شوند. در جهت تجدید‌نظر، به‌روزرسانی و تازه سازی حرکت کنید.

همکاری

با شرکت‌ها، تیم و شبکه هایی همکاری کنید که شما را به جلو سوق دهد. نمی توانید همه اطلاعات مورد نیاز را از یک شرکت واحد دریافت کنید. اگر برای رسیدن به کمال صبر کنید، ناگزیر ناپدید خواهید شد.

مجموعه داده‌های هوشمند

سازمان هایی که کلان داده را نمی‌فهمند اغلب همه چیز را در یک «Data Lake»، «Data Warehouse» یا Data Swamp جمع می‌کنند. بسیاری از این سازمان‌ها فکر می‌کنند که این داده های تاریخی گنجینه هایی گرانبها هستند در حالی که در حقیقت، از نظر ارزش، کمیت یا قالب درست نیستند.

یک راه بهتر برای استفاده از منابع، جمع آوری داده های مربوط به مشاغل است. ذخیره، سازماندهی و اداره کردن داده‌ها، هزینه و زمان را به همراه خواهد داشت. یک استراتژی کارآمد، جمع آوری داده‌های هوشمند به جای انواع داده‌ها است. وقتی کسب و کار روی جمع آوری داده‌های هوشمند تمرکز دارد، می‌تواند راه حل‌های مقرون به صرفه‌ای برای پردازش آن ارائه دهد. اگر فقط به صورت انتخابی داده‌های مهم را جمع آوری کنید، به‌کارگیری ابزارهای هوش تجاری Self-Service آسان‌تر شده و از گیج شدن کارمندان در زمان کار با اطلاعات غیرمجاز جلوگیری می‌شود.

هنگامی که داده های هوشمند را جمع می‌کنید، کارهای دیگری بیش از حذف اطلاعات اضافی انجام می‌دهید. این نوع داده ها از منابع متنوعی تهیه می‌شوند و یک سازمان هوشمند می‌تواند این منابع را با هم ادغام و مدل‌های هوش تجاری را پیاده‌سازی کند.

داده‌های هوشمند شاه کلید آینده است و هر شغلی می‌تواند از آن بهره مند شود. شرکت‌های کوچک و متوسط نباید بگذارند ایده داده‌های هوشمند آن‌ها را بترساند. برای موفقیت در این راه باید سریع به جمع آوری و تجزیه و تحلیل بپردازید تا بتوانید رقابت را راحت و تصمیمات هوشمندانهتری بگیرید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030774

وب گردی

وب گردی