حضور دادستان در محاکم دیوان عدالت اداری تصویب شد

مدیرکل حقوقی و امور مجلس دیوان عدالت اداری کشور گفت: حضور دادستان برای افزایش نظارت قضایی در جلسات دیوان عدالت اداری تصویب شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدحسن پیرزاده گفت: طرح اصلاح قانون تشکیلات آیین‌دادرسی دیوان عدالت اداری در سال 97 با امضای 79 نفر از نمایندگان مجلس اعلام وصول شد و طرح، جهت رسیدگی براساس آیین‌نامه به کمیسیون قضایی مجلس ارجاع شد.

وی ادامه داد: در این مدت کمیسیون تخصصی مجلس برای تصویب این طرح جلسات متعدد کارشناسی با مرکز پژوهش‌های مجلس و با نخبگان برگزار کرد و نظر این حقوق‌دانان اخذ شد و پس از بحث و بررسی در کمیسیون تخصصی و فنی مجلس، گزارش آ‌ماده و به صحن مجلس آمد.

پیرزاده ادامه داد: طرح اصلاح قانون تشکیلات آیین دادرسی دیوان مطرح شد و کلیات آن به تصویب رسید؛ در این طرح عمده‌ترین مطلبی که منشا اثر برای مردم می‌تواند داشته باشد بحث جلوگیری از اطاله دارسی و سرعت بخشیدن به رسیدگی در پرونده‌های هیات عمومی دیوان است که مورد تصویب قرار گرفت.

مدیرکل حقوقی و امور مجلس دیوان عدالت اداری و رئیس شعبه 17 تجدیدنظر گفت: همچنین بحث گسترش ابلاغ الکترونیکی آرای قضایی برای اصحاب دعوی از طریق سامانه سنا، ایجاد ضمانت اجرایی برای آرای صادر شده و شفافیت در نحوه رسیدگی به آرای مراکز شبه‌قضایی از جمله دیگر مصوبات به تصویب رسیده است.

وی گفت: همچنین قرار شد ضمانت اجرایی مصوبات دیوان عدالت را که در آن دچار مشکلاتی بودیم رفع شود، بنابراین سرعت و نحوه رسیدگی به شکایات و مصوبات دولت در هیات عمومی با این مصوبه تغییرات اساسی خواهد داشت و شاهد سرعت رسیدگی‌ها خواهیم بود.

پیرزاده گفت: همچنین تصویب حضور دادستان دیوان عدالت اداری را خواهیم داشت که این موضوع در تقویت نظارت دیوان و پیگیری دادستان در حوزه جلوگیری از تخلفات اداری می‌تواند موثر باشد.

مدیرکل حقوقی و امور مجلس دیوان عدالت اداری و رئیس شعبه 17 تجدیدنظر گفت: طرح اصلاح قانون تشکیلات آیین‌دادرسی دیوان عدالت اداری دارای 50 ماده قانونی است که به ترتیب در صحن علنی مجلس در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1030780

وب گردی

وب گردی