بنا بر درخواست وزارت تعاون، نیرو تربیت می‌کنیم/ ارائه آموزش‌های ضمن خدمت بین سطوح تحصیلی برای ارتقای کارکنان و کارمندان

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تأمین نیازهای آموزشی مهارتی اقدام می‌کند و قرار است به زودی جلساتی در این باره برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، امروز یکشنبه 28 مهرماه 98 خبری منتشر شد مبنی بر این‌که مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی رؤسای دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای به همراه مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی عالی را به عنوان نمایندگان این وزارتخانه برای هماهنگی بیشتر بین وزارتخانه‌های علوم و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیته تأمین بهینه نیازهای بازار کار کشور به وزارت تعاون معرفی کرده است.

این کمیته مشترک برای طراحی الگوی همکاری بین دو وزارتخانه تشکیل شده و نتایج حاصل شده طی دو ماه آینده در نشست وزرا نهایی و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

محمدحسین امید در گفت‌وگو با ایسکانیوز، درباره اهداف و وظایف کمیته مذکور اظهار کرد: چندی پیش وزارت تعاون، نامه‌ای به وزارت علوم ارسال و درخواست معرفی نماینده‌هایی برای هماهنگی بیشتر در حوزه آموزش‌های مهارتی را مطرح کرد.

وی ادامه داد: قرار است طی هماهنگی با وزارت تعاون، نیازهای بخش‌های مختلف اجرایی کشور از طریق آموزش‌های مهارتی هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی، جمع‌بندی شود. وزارت علوم برای تأمین نیازهای آموزشی مهارتی اقدام می‌کند و قرار است به زودی جلساتی را در این باره برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی در پاسخ به این سؤال که قرار است دانشجوی ماهر به بازار کار تزریق شود یا نیروهای کار، آموزش آکادمیک ببینند، گفت: هر دو برنامه را مد نظر قرار داده‌ایم. در دانشگاه جامع علمی کاربردی، وظیفه تربیت نیروی جدید و جوان را داریم. امسال برای نخستین بار بیش از 92 درصد ورودی‌های دانشگاه جامع، جوانان فاقد کار بودند.

امید خاطرنشان کرد: وظیفه داریم جوانان را آموزش دهیم تا بتوانند کارآفرینی و اشتغال‌زایی کنند. از طرف دیگر وظیفه آموزش‌های ضمن خدمت بین سطوح تحصیلی و ارتقای کارکنان و کارمندان دستگاه‌های خصوصی و غیردولتی را داریم. آمادگی برای آموزش‌های بین سطوح و کوتاه‌مدت نیز در دانشگاه جامع علمی کاربردی فراهم است.

وی درباره نحوه همکاری با وزارت تعاون گفت: به‌طور مثال وزارت تعاون اعلام می‌کند در سراسر کشور به تفکیک استانی، چه میزان نیرو در زمینه گردشگری، صنعت، معدن و ... نیاز دارد و ما به‌صورت مشترک برای آنها نیرو تربیت می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030787

وب گردی

وب گردی