مصوبه حذف تنوع مدارس با اصل 75 قانون اساسی در تضاد است

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: مصوبه حذف تنوع مدارس با اصل 75 قانون اساسی به دلیل افزایش هزینه‌های دولت در تضاد است زیرا  بخشی از هزینه مداس شاهد، هیئت امنایی و استعدادهای درخشان از والدین تامین می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نمایندگان مردم در مجلس با تصویب طرح حذف تنوع مدارس، وزارت آموزش و پرورش را ملزم کردند تا پایان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تمامی واحدهای آموزشی تحت مدیریت خود را منحصراً به دو صورت دولتی و غیردولتی اداره کند.

دانیال یادگاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به تصویب طرح حذف تنوع مدارس در مجلس بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید بدانند اجرایی کردن این طرح چالش‌های فراوانی را برای مدارس، آموزش و پرورش و خانواده‌ها به همراه دارد.

وی اضافه کرد: مصوبه حذف تنوع مدارس با بیانات رهبری درباره ضرورت نخبه‌پروری و تقویت مدارس استعدادهای درخشان که در دیدار با معلمان و فرهنگیان فرمودند، مغایرت دارد.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با بیان اینکه مصوبه حذف تنوع مدارس با اصل 75 قانون اساسی به دلیل افزایش هزینه‌های دولت در تضاد است، گفت: بخشی از هزینه مداس شاهد، هیئت امنایی و استعدادهای درخشان از والدین و نهادها و سازما‌ن‌ها حمایتی تامین می‌شود و عملا دولت در تامین بودجه این مدارس مسئولیت کاملی ندارد.

وی اضافه کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی با حذف مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی در سال 96 توسط شورای عالی آموزش و پرورش به صراحت مخالفت کرده بود. مجلس نباید در اموری که شورای عالی انقلاب فرهنگی مخالف اجرای آن است، وارد شود.

به گفته یادگاری؛ مسئولان آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید بدانند با حذف محدود مدارس دولتی با کیفیت یعنی نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و میانگین سطح کیفیت مدارس دولتی کاهش پیدا می‌کند.

این فعال دانشجویی بر ارائه خدمات آموزشی به تمامی افراد جامعه تاکید کرد و گفت: اجرای این مصوبه به دلیل حذف مدارس آموزش از راه دور، مدارس شبانه روزی، مجتمع‌های آموزشی و بزرگسالان که برای گروه‌های مخاطب خاص تأسیس شدند، نظام آموزشی را با اختلال در ارائه همگانی خدمات‌ آموزشی مواجه می‌شود.

وی بیان کرد: این مصوبه با حذف مدارس نمونه دولتی دانش آموزان مستعد مناطق محروم را از خدمات آموزشی با کیفیت محروم کرده و ناقض عدالت آموزشی است. به دلیل حذف مدارس دولتی با کیفیت و هدایت خانواده های دغدغه مند به سمت مدارس غیردولتی عملا موجب هموارسازی مسیر خصوصی‌سازی مدارس می‌شود.

یادگاری عنوان کرد: این مصوبه با حذف مدارس نمونه دولتی دانش آموزان مستعد مناطق محروم را از خدمات آموزشی با کیفیت محروم کرده و ناقض عدالت آموزشی است. به دلیل حذف مدارس دولتی با کیفیت و هدایت خانواده‌ها به سمت مدارس غیر‌دولتی باعث ایجاد خصوصی‌سازی مدارس می‌شوند.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در تکمیل سخنان خود گفت: امیدواریم شورای نگهبان با دقت نظر و عملکرد انقلابی مصوبه حذف تنوع مدارس را به صورت ویژه بررسی کند.

یادگاری در پایان خاطرنشان کرد: نشست «نقد و بررسی مصوبه حذف تنوع مدارس» با حضور برخی از نمایندگان مجلس و کارشناسان مرتبط توسط جنبش عدالتخواه دانشجویی در چند روز آینده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030789

وب گردی

وب گردی