برای کاهش مصرف آب از مردم کمک بگیریم

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای اینکه سبک مصرف آب تغییر کند و با کاهش مصرف مواجه شویم باید از مردم کمک بگیریم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شهربانو امانی در صد و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به سخنان اردکانیان وزیر نیرو گفت: ۹۰ درصد آب کشور را بخش کشاورزی مصرف می کند.

وی ادامه داد: البته در تهران ۵۵ درصد آب مصرفی صرف کشاورزی می شود زیرا تهران صنعتی بوده و خیلی کشاورزی نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در وزارت نیرو چه اقدام جدی برای این موضوع انجام شده است؟ آیا صرفا بالا بردن قیمت آب راهکار مناسبی است یا باید به سمت کاهش مصرف آب برویم.

وی گفت: موضوع سبک زندگی و تغییر آن به عنوان الگویی برای سراسر کشور موضوع مهمی است اما آیا شما برای تغییر این سبک کاری کردید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به نظر می رسد باید از مردم برای تغییر الگوی مصرف آب استفاده کرد زیرا مردم سرمایه تمام نشدنی هر کشوری هستند و می توانند به کمک اجرای سیاست‌های شما بیاید.

امانی گفت: با تعداد زیادی از کارگران فضای سبز صحبت کردم اما همگی می‌گویند آب چاه را استفاده می‌کنیم فارغ از اینکه آب چاه هم مهم بوده و نباید از سفره‌های زیر زمینی بیش از حد استفاده کرد.

وی گفت: ما به شما اجازه می‌دهیم در پارک‌های ما چاه غیرمجاز حفر می‌کنید و شما هم چشمتان را روی استفاده آب فراوان ما در فضای سبز می‌بندید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در کشور ژاپن که جزیره است و مشکل آب ندارد یازده بار آب چرخانی می شود اما در کشور ما که مشکل جدی آبی داریم این اقدام نمی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030796

وب گردی

وب گردی